برگزاری کارگاه‌ آموزشی آمادگی در برابر مدیریت سیلاب ویژه دهیاران شهرستان طبس

در کارگاه‌ آموزشی آمادگی سیلاب مطالبی در خصوص آخرین اقدامات صورت‌گرفته در خصوص ساماندهی رودخانه‌ها، عوامل وقوع ، مدیریت ، اقدامات ایمنی حین و بعد و... ارائه گردید

به گزارش برقاب؛ کارگاه‌ آموزشی آمادگی در برابر سیلاب با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای و جمعیت هلال‌احمر ویژه دهیاران شهرستان‌های طبس برگزار شد. و آخرین اقدامات ایمنی حین و بعد از سیل ارائه گردید.مدیریت سیلاب خواستار هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط است

روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، در این کارگاه‌ها مطالبی در خصوص آخرین اقدامات صورت‌گرفته در خصوص ساماندهی رودخانه‌ها، عوامل وقوع سیل، مدیریت سیلاب، اقدامات ایمنی حین و بعد از سیلاب و… ارائه گردید.
مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، ضمن بیان اهمیت مقوله سیلاب و مدیریت درست آن، خواستار هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای پیش‌بینی تمهیدات لازم شد.
“محمدعلی شهابی” با  اشاره به تصرفات غیرقانونی حریم و بستر رودخانه‌ها و تأثیر آن بر افزایش خطر سیلاب و خسارات آن، افزود: اقدام اساسی برای مقابله با سیلاب، امر ساماندهی رودخانه‌های استان است که از چند سال گذشته این فرایند در استان شروع شده است.
وی با تأکید بر آمادگی قبلی و درنظرگرفتن تمهیدات لازم، بر اطلاع‌رسانی صحیح و بموقع به مردم در خصوص مخاطرات سیلاب و لزوم آمادگی همگانی در مقابل سیلاب تأکید کرد.
در ادامه نماینده هلال‌احمر نیز با تأکید بر مدیریت صحیح قبل، حین و بعد از سیلاب، به بیان نکات ایمنی و توصیه‌هایی در خصوص امدادرسانی در مناطقی که سیلاب رخ می‌دهد، پرداخت.
همچنین مقرر گردید دهیاران ضمن جدی‌گرفتن هشدارهای هواشناسی، اطلاع‌رسانی مطلوب به اهالی روستا را مدنظر داشته باشند.
هدف از این آموزش‌ها، ایجاد آمادگی در برابر سیلاب، لزوم توجه به هشدارهای صادره در این زمینه و ارائه پیام‌های ایمنی و امدادی جهت کاهش خسارات سیل است.

انتهای پیام/