به ریاست استاندار کرمانشاه

برگزاری دومین نشست کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق

دومین نشست کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق به ریاست محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در دومین جلسه کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق که به ریاست دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه و با حضور معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار، مدیر کل سازمان صمت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرعامل برق منطقه ای غرب و دستگاه های مرتبط در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد.
در این نشست ابتدا مهندس محمد مرادی مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه به مصرف بهینه انرژی برق در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی، اداری، صنایع و خانگی پرداخت و اعلام داشت: مصرف بهینه را از راهکارهای جدی در مدیریت پیک بار تابستان سال ۱۴۰۲ دانست.
وی در ادامه به تشریح ۱۴۰ برنامه ابلاغی از سوی وزارت نیرو به منظور کاهش پیک سالجاری پرداخت و گفت: برای امسال نیز ۱۴۰ اقدام راهبردی برنامه‌ریزی شده که ۲۵ برنامه مربوط به بخش تولید، ۳۱ برنامه مربوط به مدیریت بخش مصرف، ۷۱ برنامه مربوط به رفع محدودیت‌ها در نقاط مشکل ساز و ۱۳ برنامه مربوط به همکاری‌ها، آگاه سازی و دیگر اقدامات حوزه های ستادی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ادامه داد: این برنامه ها در ۷ بخش از جمله تولید و تأمین، آمادگی شبکه سراسری، مدیریت تقاضا و مصرف و برنامه‌ریزی و هماهنگی تعریف شده است.
وی در این نشست ضمن تشکر از تمامی مدیران دستگاه های استان و که در مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری نهایت همکاری را به عمل آورده، به بیان مشوق هایی که برای مشترکین جهت مدیریت مصرف برق در نظر گرفته شده است پرداخت و جزییات پاداش مدیریت مصرف برق را برای مدیران استانی تشریح کرد.
مهندس مرادی در ادامه اظهار کرد: در طرح پاداش ۲۰ برابری، به‌طور متوسط قیمت فروش برق ۱۰۰ تومان به‌ ازای هر کیلووات‌ ساعت است اما پاداش صرفه‌جویی به ‌ازای هر کیلووات‌ ساعت تا ۲۰۰۰ تومان خواهد بود که برخلاف اجرای محدود طرح پاداش در سال قبل، امسال تمامی مشترکان با کاهش مصرف خود نسبت به تابستان سال قبل می‌توانند مشمول طرح پاداش شوند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه مدیریت و کنترل پیک انرژی در سالجاری را از ضرورت ها بیان کرد و اظهار داشت: جهت فرهنگ سازی اقدامات گسترده ای در سطح استان انجام شده است که می توان به برنامه های فرهنگی و جنگ شادی با همکاری شهرداری ،آموزش فرهنگ مدیریت مصرف در مدارس شهر و روستایی استان کرمانشاه و همچنین به همکاری اداره کل آموزش و پرورش ،تبلیغات محیطی ،تولید محتوا در رسانهای استانی و صدا و سیمای مرکز استان اشاره کرد.
در ادامه دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه به اهمیت فرهنگ سازی و سیاست های تشویقی در کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت: برای مدیریت مصرف برق نباید تنها به کاهش مصرف صنایع بسنده کنیم بلکه باید با فرهنگ سازی و برنامه‌های تشویقی مصرف مشترکین بخش های خانگی، تجاری ، کشاورزی و ادارات را هم بهینه کنیم.
وی افزود: باید این باور در افراد تقویت شود که صرفه جویی به اقتصاد خانواده آنها و همچنین حرفه آن ها کمک می کند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در دهه های گذشته یک جریان سازی فرهنگی مناسب در زمینه ترویج فرهنگ صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب، برق و گاز وجود داشت و شخصیت های تلویزیونی معروفی هم برای برنامه درست شده بود.
او با اشاره به اینکه سال هاست در این زمینه فرهنگ سازی خاصی صورت نمی گیرد در ادامه گفت: شبکه زاگرس با کمک دستگاه های زیرمجموعه وزارت نیرو باید در این عرصه فعال شود.
صحرایی یادآور شد: بخشی از صرفه جویی برق کمک به پایداری شبکه برق سراسری است ولی بخش مهمی از آن کمک به اقتصاد خانوار و جلوگیری از هدر رفت برخی هزینه ها است.همجنین مهندس اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب نیز گزارشی از مشترکین صنایع بالای ۷ مگاوات در استان ارائه نمودند و گزارشی از وضعیت تولید برق در استان را بیان کرد.
در پایان نیز مهندس چاله چاله ریس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بیان کرد بر اساس بررسیهای علمی در بخش آبیاری کشاورزی بدترین زمان برای آبیاری زمانی است که آفتاب بصورت مستقیم بر مزارع می تابد و بیشترین گرما را تولید می کند که این زمان از ساعت ۱۲ تا ۱۸ می باشد که از کشاورزان در خواست کرد در این ساعات از آبیاری محصولات کشاورزی خود پرهیز نمایند.