با حضور کارشناسان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی

برگزاری جلسه هم اندیشی در مورد سامانه پنجره واحد زمین

جلسه هم اندیشی در مورد سامانه پنجره واحد زمین با حضور کارشناسان شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در محل آبفای اصفهان برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان آذربایجان شرقی، به منظور ایجاد زیر ساخت های لازم برای پیشگیری و مقابله با پدیده زمین خواری، تخریب اراضی ملی، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و در جهت تسهیل تعاملات بین دستگاهی، استقرار پنجره واحد مدیریت زمین جلسه ای جهت آشنایی با آن سامانه در شرکت آب و فاضلاب اصفهان برگزار شد.
این جلسه با حضور مهندس عبدی زاده ، مهندس خان مختاری و مهندس ظهوری از آبفای آذربایجان شرقی و معاونان و مدیران و کارشناسان سایر استان ها و اصفهان تشکیل شد و هم اندیشی در خصوص این سامانه و چرخه کار و نحوه پاسخگویی به استعلام های پنجره واحد زمین بررسی شد.
سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، به عنوان تنها درگاه ارتباطی با متقاضیان اخذ خدمات حوزه زمین و ساختمان کشور محسوب می شود و کلیه دستگاه های اجرایی ارائه دهنده خدمات مذکور پس از راه اندازی سامانه در هر استان، موظفند صرفاً از طریق درگاه ارتباطی این سامانه، نسبت به تعامل الکترونیکی با متقاضیان، اقدام نموده و درخواست خدمت و خروجی آن را از این طریق با متقاضیان تبادل نمایند.
هدف از ایجاد پنجره واحد مدیریت زمین جلوگیری از زمین خواری و پاسخگویی ضابطه‌مند به درخواست‌های قانونی مردم در حوزه زمین است
همچنین سامانه پایش اراضی کشور نیز متصل به این سامانه است که عکس‌های ماهواره‌ای از اراضی در این سامانه به روزرسانی می‌شود و با مقایسه آن، تغییرات به اطلاع یگان حفاظت دستگاه‌ها می‌رسد تا زمینه شفاف‌سازی عملکرد زیر مجموعه‌های استان را فراهم کند.
لازم به ذکر است تعداد ۱۰۰۰ استعلام در سال از طریق سامانه مذکور در استان آذربایجان شرقی پاسخگویی خواهد شد.