برگزاری اولین کارگروه اطلاع رسانی و مستندسازی جهادآبرسانی

اولین کارگروه اطلاع رسانی ومستندسازی جهادآبرسانی با حضور نمایندگان آب و فاضلاب استان، صداوسیما، سپاه جوادالائمه و استانداری خراسان شمالی در محل شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، «رضا نعیمی» با تشریح طرح جهادآبرسانی و اقدامات صورت گرفته در سطح استان گفت: جهادآبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که یا فاقد آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند.

«نعیمی» با بیان اینکه جهاد آبرسانی حرکتی ارزشمند برای خدمت رسانی به مردم استان است، افزود: این طرح در استان با حجم سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان در صدد است  تا ۷۷۱ کیلومتر لوله گذاری، ساخت  ۹۲ باب مخزن ذخیره آب به حجم ۲۵ هزار و۹۸۰مترمکعب و احداث ۲۷ باب ایستگاه پمپاژ را  در ۱۶۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر تا پایان دولت سیزدهم به منصه ظهور برساند.

وی در خصوص آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم درباره پروژه های عمرانی استان عنوان کرد: اقدامات عمرانی که در سطح جامعه انجام می شود باید به اطلاع مردم برسد که این اطلاع رسانی، همکاری کلیه دستگاه های اجرایی از جمله صداوسیما و استانداری را نیاز دارد.

سرهنگ سبزه معاون مهندسی تیپ جوادالائمه و نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در خراسان شمالی با بیان این نکته که سلاح تبلیغات از سلاح جنگ برتر است، گفت: یکی از رسالت های کلی سپاه کمک به محرومین است؛ در همین راستا سپاه جوادالائمه از فروردین ماه ۱۴۰۱ اجرای پروژه های جهادآبرسانی را در روستاهای استان آغاز کرده است.

وی افزود: در حال حاضر این ارگان با نیروهای کارآمد بصورت شبانه روزی در حال اجرای پروژه های عمرانی در سطح استان است.

هاشمی معاون روابط عمومی استانداری خراسان شمالی در این جلسه با تاکید بر برگزاری منظم و دوره ای این کارگروه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را جزء لاینفک اجرای پروژه ها در استان برشمرد و خواستار استفاده از ظرفیت کلیه دستگاه های اجرایی در استان شد.

بیابانی معاون برنامه ریزی صداوسیما هم با تاکید بر اینکه سازمان صداوسیمای خراسان شمالی با تمام توان در راستای اطلاع رسانی پروژه های عمرانی استان گام برداشته است، گفت: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از وظایف ذاتی صداوسیما است و در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

 لازم به ذکر است؛ این جلسه با ۱۲ مصوبه جهت اجرا پایان یافت.