معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان یزد

برنامه های هفته مدیریت مصرف اعلام شد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از نامگذاری هفته نخست تیرماه با عنوان "هفته مدیریت مصرف برق " و برنامه های فرهنگی این هفته خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس محمدجواد جلیلی با اشاره به نامگذاری هفته نخست تیرماه به عنوان “هفته مدیریت مصرف برق ” به نامگذاری روز نخست به عنوان روز محیط زیست ، خانواده و مدیریت مصرف اشاره ای کرد و گفت : برگزاری همایش دوچرخه سواری در محدوده برق شهرستان اشکذر ( مسیر حرکت میدان آتش نشانی تا پارک بزرگ اشکذر ) ، برگزاری همایش کوهنوردی با حضور همکاران صنعت آب و برق استان با شعار محیط زیست و  برپایی برنامه آموزشی و هنری در بافت تاریخی با دعوت از خانواده های ادارات به عنوان مهم ترین برنامه های روز اول به شمار می رود.

وی اضافه کرد : حضور مدیران در آیین عبادی – سیاسی  نمازجمعه یزد و شهرستان های استان و برپایی سلسله نشست های فرهنگی با همکاری مدیران مدیریت های برق و رابطین روابط عمومی از برنامه های روز دوم هفته مدیریت مصرف برق است.

این مسئول به نامگذاری روز بسیج ادارات ، اصناف و مدیریت مصرف برق برای سومین روز و نامگذاری روز  بانوان و مدیریت مصرف برق برای چهارمین روز این هفته ؛ برگزاری نشست با اعضا بسیج ادارات و اصناف و برگزاری همایش بانوان ادارات با موضوع محوریت نقش زنان در مدیریت مصرف و پخش برنامه برق ؛ ضربان زندگی از شبکه استانی را مورد اشاره قرار داد.

وی اختصاص پنجمین روز به اصحاب رسانه ، مطبوعات و مدیریت مصرف برق با برگزاری نشست مطبوعاتی با مدیرعامل اشاره کرد و گفت :  روز ششم با عنوان ” روابط عمومی و مدیریت مصرف برق” نامگذاری شده که به همین منظور  همایش مدیران و کارشناسان روابط عمومی سراسر استان در استانداری برگزار می شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان یزد  برگزاری همایش معلمین ، مربیان و رابطین مدیریت مصرف را به عنوان برنامه فرهنگی پایانی هفته مدیریت مصرف برق بیان کرد.

 

نشست شورای اطلاع رسانی شهرستان مهریز با موضوع مدیریت مصرف برگزار شد

برای عبورموفق از پیک بار تابستان؛ نشست شورای اطلاع رسانی شهرستان مهریز با موضوع مدیریت هوشمندانه مصرف انرژی برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس سید مهدی حسینی پور ، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد به چالش ها و طرح های مدیریت مصرف برق در فصل تابستان اشاره کرد و افزود؛ نقش مسئولین روابط عمومی و اصحاب رسانه برای عبور موفق از پیک پرمصرف انرژی در این ایام  بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول فضای مجازی و ترویج مفاهیم مدیریت انرژی در این فضا را مورد تاکید دانست و گفت : شهروندان با رعایت نکات مدیریت مصرف یاری بخش صنعت برق در این ایام باشند و از پاداش و تخفیفات صرفه جویی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد :  وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه عملیاتی برای عبور از دوره اوج مصرف تابستان جاری تدوین کرده که همگی در دست اقدام است و طرح کاهش مصرف برق خانگی نیز از ابتدای خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

حسینی پور افزود ؛ طرح کاهش مصرف برق خانگی متناسب با اقلیم هر منطقه طراحی شده و تمام ۶۱۵ هزار مشترک خانگی یزدی می‌توانند با کاهش مصرف برق خود در مقایسه با دوره قبل از دریافت پاداش روی قبض خود بهره‌مند شوند.

او تاکید کرد؛ تنظیم دمای محیط کار و یا منزل بر روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد خیلی تاثیرگذار بوده و اگر وسایل برقی اضافی نظیر روشنایی مازاد نیز کمتر استفاده شود، در کاهش مصرف موثر خواهد بود.

وی به طرح های مدیریت مصرف انرژی مربوط به صنایع و پاداش های صرفه جویی مشترکین اشاره کرد.

قطع برق پنج اداره به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف در یزد

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق استان یزد،‌گفت: برق پنج اداره در این شهر میراث جهانی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف قطع شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، مهندس محمد فراتی ، معاون بهره برداری  گفت: ادارات مکلف هستند همگام با سایر مشترکین در برنامه‌های پیک مصرف تابستانه برق مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران در ساعات اداری باید مصرف برق ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته باشند.

این مسئول اظهار داشت: در ساعات غیر اداری نیز ۶۰ درصد باید نسبت به سال ۱۴۰۰ مصرف برق آن‌ها کاهش داشته باشد.

فراتی تصریح کرد: عمده مصرف تابستانه ادارات، سیستم‌های سرمایشی است که باید روی دمای ۲۴ درجه تنظیم شوند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق ادامه داد: در قسمت روشنایی هم باید از لامپ‌های فوق کم مصرف استفاده کنند و سیستم‌های اداری بعد از ساعات کاری خاموش شوند.

 

طرح تعویض مقره های مناطق آلوده در امور یک کلید خورد

 

با تعویض ۱۰۰۰ مقره آلوده و غیر استاندارد هزینه های سرویس و شستشوی خطوط کاهش می یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ،  مهندس مجید شایق ، رییس اداره بهره برداری و عملیات امور یک، در روز نخست از اجرای این طرح گفت: در نخستین روز از اجرای این طرح با همکاری اداره خط گرم کار تعویض مقره های فشار متوسط در مناطق آلوده بلوار نصر با دو اکیپ خط گرم شروع شد.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه های سالیانه شستشوی خطوط، کاهش خرابی های ناشی از پانچ مقره، و پایداری شبکه ها در شرایط آب و هوایی مختلف عنوان نمود.

مهندس شایق افزود: در فاز نخست این طرح پیش بینی شده است تا با تعویض ۱۰۰۰ مقره سرامیکی بر روی فیدر های مناطق آلوده امور یک ضمن کاهش هزینه های سالیانه سرویس و نگهداری، ار خسارت های ناشی از قطعی برق مشترکین نیز جلوگیری شود.