برآورد ۱۳۲ مگاواتی مصرف برق سیستم های سرمایشی استان سمنان

مقدار توان مصرفی سیستم های سرمایشی استان در تابستان سال قبل در زمان اوج بار، به میزان ۱۳۲ مگاوات بوده که ۲۵ تا ۳۰ درصد از پیک بار استان را به خود اختصاص داده است. معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان با عنوان این مطلب اظهار داشت: صرفه جویی حداقل ۱۰ […]

مقدار توان مصرفی سیستم های سرمایشی استان در تابستان سال قبل در زمان اوج بار، به میزان ۱۳۲ مگاوات بوده که ۲۵ تا ۳۰ درصد از پیک بار استان را به خود اختصاص داده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان با عنوان این مطلب اظهار داشت: صرفه جویی حداقل ۱۰ درصدی مشترکان استان در مصرف برق دستگاه های برودتی، تاثیر مثبتی در کاهش پیک بار دارد و به نسبت مصرف برق سیستم های خنک کننده در سال ۹۹ و صرفه جویی ۱۰ درصدی، ۱۳.۲ مگاوات در استان مدیریت می شود.

محمدرضا لشکری با بیان این که ساعات اوج بار روز در ماه های گرم سال بین ساعات ۱۲ تا ۱۸ می باشد گفت: استفاده از دور کند کولرهای آبی تا ۴۰ درصد در مصرف برق این دستگاه ها صرفه جویی را به همراه داشته و تنظیم ترموستات کولرهای گازی بر روی ۲۵ درجه سانتی گراد که درجه آسایش می باشد، هزینه برق مصرفی کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: نصب سایه بان بر روی کولر، عایق کاری کانال و تعویض به موقع پوشال و روغن کاری یاتاقان کولرهای آبی و سرویس به هنگام کولر گازی و شست و شوی فیلترهای آن، از دیگر راهکارهای صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف برق به شمار می رود.