استاندار کرمانشاه در نشست با مدیران صنعت برق استان:

با رعایت مدیریت مصرف برق، سالی بدون خاموشی را انتظار داریم

با حضور استاندار کرمانشاه، شعبانی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری، نجفی سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، اسدی مدیرعامل برق منطقه ای غرب و معاونان این شرکتها، جلسه هماهنگی برنامه ها و اقدامات مورد نیاز برای مدیریت مصرف برق و کنترل پیک بار تابستانی برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه؛ در این نشست که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه برق زیربنای فعالیت های اقتصادی و صنعتی است، گفت: مدیریت پیک بار سال ۱۴۰۲ منوط به مدیریت مصرف برق در همه بخش ها است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ و لزوم رشد تولید و مهار تورم تاکید کرد: لازم است تصمیمات بهینه ای در زمینه مدیریت مصرف برق به خصوص در صنایع گرفته شود تا با بازخوردهای گرفته شده بهترین تصمیم گیری در خصوص مدیریت پیک بار در سال ۱۴۰۲ مدنظر قرار گیرد.

دکتر صحرایی با تاکید بر بکارگیری تمام تلاش برای اینکه تابستانی بدون خاموشی سپری شود، بر لزوم حمایت از صنایع کرمانشاه تاکید کرد و اظهار داشت: باتوجه به نرخ بیکاری در استان کرمانشاه صنایع این استان باید کمترین فشار را درخصوص مدیریت مصرف برق متحمل شوند.

وی همچنین بر لزوم جذب سرمایه گذار در حوزه برق تاکید کرد و افزود: ظرفیت ها و نقاط اولویت دار برای سرمایه گذاری خارجی در حوزه برق تعیین و روشن شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مدیریت مصرف برق در ادارات، هوشمندسازی برق ادارت را مورد توجه دانست و تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با مشخص کردن گردش کار و مشاوره رایگان به ادارات استان کرمانشاه می تواند این کار تحول آفرین را مجدانه پیگیری نماید.

وی ضمن برشمردن اهمیت تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان کرمانشاه، اظهار کرد: تبدیل شبکه برق مسی به کابل خودنگهدار جهت جلوگیری از سرقت شبکه برق استان ضروری است و اعتبارات لازم نیز در نظر گرفته می شود.

دکتر صحرایی در پایان این جلسه،  ورود سازمان ها و ادارات به بحث مسئولیت اجتماعی در جامعه و تاثیر آن در همکاری مردم و جلوگیری از سرقت ها را لازم و ضروری دانست و اعلام کرد: هیچ ارگان یا اداره دولتی نباید انشعابات غیرقانونی داشته باشد.

همچنین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به شعار سال، برق را زیرساخت زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به عنوان زنجیره آخر صنعت برق و مرتبط با مردم همواره تلاش کرده است تابرق مطمئن و پایدار را باکیفیت به مردم خوب استان برساند.

مهندس مرادی ضمن تشریح ماموریت ها، چشم انداز و اهداف استراتژیک شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، گفت: درصد مصرف سرانه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، هشت درصد افزایش رشد داشته است و سرانه مصرف بخش عمومی و اداری استان کرمانشاه از میانگین کشور بالاتر است، این درحالی است که در بخش صنعتی سرانه مصرف برق کمتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۲ افزود: در سال گذشته با همکاری بخش های خانگی، صنعتی، کشاورزی، اداری ۵۸ مگاوات کاهش بار در حوزه مدیریت مصرف برق داشتیم که این رقم برای سال ۱۴۰۲ ، ۱۳۰مگاوات پیش بینی می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه بارشبکه و مدیریت آن به واسطه سیستم GIS به صورت هوشمندانه انجام می شود، تصریح کرد: هوشمندسازی ادارات دولتی درخصوص انرژی الکتریکی در حال انجام و تاکنون نیز شش هزار دستگاه کنتور فهام نصب شده است.

وی با بیان اینکه کل کنتورهای کشاورزی استان هوشمند می شود، درخصوص جذب سرمایه گذار خارجی گفت: تمامی مکان های بالقوه جهت جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شده است و طرح های سلول خورشیدی نیز در اولویت قرار دارد.

مهندس مرادی با اشاره به چالش های صنعت برق در استان، تامین منابع مالی پروژه های این صنعت را مهم برشمرد و تصریح کرد: فعالیت شرکت توزیع نیروی برق استان منوط به وصول مطالبات است و ادارت دولتی بیشترین بدهکاری را به شرکت توزیع نیروی برق دارند.

وی در پایان با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار عنوان کرد: این پروژه می تواند کمک موثری به خدمات دهی بهتر و کاهش سرقت در کل استان را داشته باشد.

همچنین در بحث انتقال نیز مهندس اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب با ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ و برنامه های پیش روی امسال، طرح ها و پروژه های گذر از پیک برق تابستان ۱۴۰۲ را برای استاندار و معاونان وی ارائه داد.