در سه ماهه پایانی سال 1401 محقق شد؛

بازیافت ۴۰۰۰ رشته لامپ اسقاطی در برق تبریز

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تبریز از بازیافت حدود چهار هزار رشته لامپ با راه‌اندازی آزمایشگاه تست لامپ‌های اسقاطی در تبریز خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تبریز از بازیافت ۴۰۰۰ رشته لامپ با راه‌اندازی آزمایشگاه تست لامپ‌های اسقاطی در تبریز خبر داد.

عبدالله جعفریان با بیان این مطلب افزود: دفتر نظارت بر بهره‌برداری و معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ برق تبریز، به‌منظور مدیریت هزینه‌ها اقدام به راه‌اندازی آزمایشگاه تست لامپ و سایر اجزای تشکیل دهنده چراغ‌های پرفشار گازی کرده است.

وی هدف از بازیافت کالاهای اسقاطی مانند این ۴۰۰۰ رشته لامپ در حوزه روشنایی معابر را بازگشت تجهیزات مستعمل قابل استفاده، به چرخه بهره‌برداری اعلام کرد.

جعفریان نتیجه اقدامات انجام یافته در حوزه تست و بازیابی تجهیزات اسقاطی انبار، طی سه ماه پایانی سال ۱۴۰۱ را بازگشت حدود چهار هزار رشته لامپ، به ارزش شش میلیارد ریال به چرخه مصرف در شبکه روشنایی معابر عنوان کرد.

گفتنی است در فرایند انجام تست لامپ‌های فرسوده، تمامی تجهیزات موجود در انبار بر اساس توان لامپ‌ها تفکیک و آزمایش شده و محوطه کالاهای اسقاطی به‌صورت کامل پاکسازی شد.