الزام کاهش ۳۰ درصدی کاهش مصرف برق در ادارات

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت : کلیه دستگاههای اجرایی ، بانک ها ، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیر دولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف  خود را در تابستان کاهش دهند.

حسین قدیمی گفت: براساس مصوبه هیات محترم وزیران، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانکها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق درساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد ، با اولویت  خاموش نمودن روشنایی وسامانه‌های سرمایشی غیرضرور اقدام نمایند .

وی افزود: شرکت‌های توزیع برق موظف شده‌اند که بر اجرای دقیق این مصوبه نظارت کنند و با نصب کنتورهای هوشمند و تجهیزات قطع و وصل از راه دور نسبت به پایش و کنترل مصرف مشترکان تا سقف تعیین شده اقدام نمایند .

این مقام مسئول استانی افزود : هر کدام از ما می توانیم  با انجام دادن راهکارهای ساده مدیریت مصرف از قبیل عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۳ لغایت ۱۷و از ساعت ۱۹ لغایت ۲۳ نسبت به کاهش مصرف برق و حفظ پایداری شبکه سراسری برق سهیم باشیم .

قدیمی اظهار داشت :  با خاموش کردن وسایل برقی اداری در صورت عدم استفاده  و لامپ‌ها پس از اتمام کار، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن در و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی ، توجه به دمای آسایش و تنظیم درجه کولر برروی  ۲۵ یا ۲۶ درجه ، استفاده از دور کند کولر آبی و استفاده از پنکه به جای کولر در مناطق معتدل ، استفاده از چراغهای کم مصرف وچراغ های  هوشمند کاهش چشم‌گیر مصرف انرژی برق را در پی خواهد داشت.