معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل اعلام کرد؛

افزایش کیفیت آب شرب اردبیل به زودی

جبرائیل رمضانی: با بهره‌بردای از پروژه برج آبگیر سد یامچی و ارتقا تصفیه خانه آب شرب اردبیل به سیستم DAF کیفیت آب شرب مرکز تا 80 درصد افزایش می‌یابد.

جبرائیل رمضانی: با بهره‌بردای از پروژه برج آبگیر سد یامچی و ارتقا تصفیه خانه آب شرب اردبیل به سیستم DAF کیفیت آب شرب مرکز تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش برقآب، معاون طرح توسعه شرکت آی منطقه‌ای اردبیل در بازدید از سید یامچی و پروژه ارتقا کیفیت آب شرب اردبیل گفت: این سد با هدف اولیه تامین آب کشاورزی اراضی پایین دست احداث و بعدها به جهت افزایش جمعیت شهر اردبیل، تغییر  اقلیم و کاهش میران سطح بارندگی‌ها به مهمترین منبع تامین آب شرب مرکز استان تبدیل شد.

وی مهمترین عامل عدم رضایت مردم اردبیل از کیفیت آب آشامیدنی را عدم لحاظ استانداردهای موجود برای مصرف شرب به جهت ماهیت کشاورزی سد یامچی عنوان کرد و افزود: با بهره‌بهره برداری از پروژه برج آبگیر و ارتقا تصفیه‌خانه  آب شرب اردبیل به سیستم نوین DAF، کیفیت آب شرب مرکز استان تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

جبرائیل رمضانی ادامه داد: ارزش مالی این پروژه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال بوده و عملیات بهره‌برداری از آن در شهریور ماه سال جاری، هم زمان با هفته دولت انجام خواهد شد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم جهت تامین اعتبار این طرح افزود: به فضل خدا پروژه ارتقا کیفیت آب شرب مرکز استان در آذر ماه سال گذشته کلید خورد و طبق برنامه زمان‌بندی در حال اجرا است.