تسکینی برای کم آبی در دهه اول محرم

افزایش آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان ملایر

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزايش آبرساني سيار به روستاهاي داراي مشکل کم آبي شهرستان ملاير همزمان با دهه اول محرم خبر داد.
به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش آبرسانی سیار به روستاهای دارای مشکل کم آبی شهرستان ملایر همزمان با دهه اول محرم خبر داد.

مقدمه:
مقاله‌ای برای بحث در مورد افزایش آبرسانی سیار به روستاهای دارای مشکل کم آبی شهرستان ملایر همزمان با دهه اول محرم در شرکت آب و فاضلاب استان همدان تهیه شده است. در این مقاله به گفته فرهاد بختیاری فر، مدیرعامل شرکت آبفا همدان، اعلام شده است که این آبرسانی سیار همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و برگزاری هیئت‌های عزاداری انجام شده است. همچنین او افزوده است که شرکت آبفا در دهه اول محرم تنها به تأمین آب مورد نیاز روستاهای دارای مشکل کم آبی و هیئت‌های مذهبی آنها اکتفا نکرده و خدمات رسانی به عزاداران حسینی را نیز در نظر گرفته است.

بخش اول: افزایش آبرسانی سیار به روستاهای دارای مشکل کم آبی
در این بخش به میزان و محدوده افزایش آبرسانی سیار به روستاهای دارای مشکل کم آبی در شهرستان ملایر پرداخته می‌شود. مدیرعامل شرکت آبفا همدان اعلام کرده است که در دهه اول محرم بیش از ۱۵۰۰ متر مکعب آب در ۱۵۰ سرویس مجزا به این روستاها آبرسانی شده است. همچنین او اظهار داشته است که این آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان ملایر انجام می‌شود و از این تعداد، ۱۵ روستا تحت پوشش شرکت آبفا هستند. برخی از این روستاها عبارتند از: ننج، میزراییه، آشاق قلعه، بیاتان علیا و سفلی، تله جرد سفلی، حاجی خدر، گوجک، دایلر، قشلاق قباد، چشمه پهن، شریف آباد ناظم، سنگده، پیرسواران و ناصح آباد.

بخش دوم: تامین آب مورد نیاز هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم
در این بخش مورد بحث، تأمین آب مورد نیاز هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم است. طبق اظهارات فرهاد بختیاری فر، در حین برگزاری هیئت‌های عزاداری در این دهه، شرکت آبفا همدان نیز از تأمین آب مورد نیاز این هیئت‌ها بهره‌برداری کرده است. این اقدام تا حد زیادی به خدمات رسانی به عزاداران حسینی در دهه اول محرم کمک می‌کند.

بخش سوم: تأمین آب مورد نیاز شهرستان ملایر
در این بخش به تأمین آب مورد نیاز شهرستان ملایر به کمک آبرسانی سیار توسط شرکت آبفا همدان پرداخته می‌شود. انجام این پروژه در شرایط خشکسالی اخیر، ضروری بوده و به شهرستان کمک بزرگی در تأمین آب می‌کند. این آبرسانی سیار به تعداد زیادی روستا در شهرستان ملایر که عمدتاً دچار کم آبی هستند، انجام می‌شود. همچنین این پروژه بهبود وضعیت آبی مناطق مذهبی نیز به دنبال دارد.

بخش چهارم: تأثیر این پروژه بر روستاها و هیئت‌های مذهبی
در بخش نهایی مقاله، تأثیر این پروژه بر روستاها و هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم بررسی می‌شود. این پروژه باعث تأمین آب مورد نیاز روستاها و برگزاری هیئت‌ها می‌شود و در کاهش مشکل کم آبی در این مناطق تأثیر قابل توجهی دارد. همچنین این برنامه در ایجاد رفاه و آسایش برای عزاداران و مردم عامل موثری است. علاوه بر این، این پروژه به عنوان یک طرح نمونه در تأمین آب روستاهای دیگر استان، قابل ملاحظه است.