استمرار سرمای هوا در کشور و لزوم مصرف بهینه برق و گاز

مهدی مقیم زاده سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت : بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی ورود جبهه های جدید هوای سرد به کشور و کاهش محسوس دما موجب افزایش مصرف برق و گاز شده است .

استمرار سرمای هوا در کشور و لزوم مصرف بهینه برق و گاز

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل ، مهدی مقیم زاده گفت: استمرار برودت هوا، بارش برف و باران و کاهش محسوس دما که تا پایان هفته در سطح کشور ادامه دارد منجر به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری شده است و جهت تحویل به موقع سوخت مایع به نیروگاهها برای تولید برق، ضرورت دارد مردم عزیز کشورمان کماکان در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.
مقیم زاده افزود: شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق مشترکان وجود ندارد.
مقیم زاده تصریح کرد: برای تامین سوخت کلیه نیروگاهها و جلوگیری از افت سوخت مایع نیروگاهی برنامه‌ریزی های دقیقی انجام شده و علاوه بر آن نیازمند همکاری جدی هموطنان عزیز جهت صرفه جویی در مصرف گاز و برق هستیم که موجب کمک به صنعت برق برای تامین برق پایدار خواهند شد.
سرپرست شرکت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص نحوه صرفه جویی مردم گفت : تنظیم دمای محیط کار و یا منزل بر روی ۱۸تا۲۱ درجه سانتی گراد خیلی تاثیرگذار خواهد بود و اگر بخاری برقی و یا وسایل برقی اضافی نظیر روشنایی مازاد را کمتر استفاده کنند، بسیار کمک کننده خواهد بود.