معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای گیلان:

احداث دو واحد بانک خازنی در پست بی بی حوریه

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای گیلان از احداث دو واحد بانک خازنی در پست بی بی حوریه خبر داد.

احداث دو واحد بانک خازنی در پست بی بی حوریه به گزارش برقآب، به نقل از شرکت برق منطقه ای گیلان حسن قنبرزاده، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: در راستای آماده‌سازی شبکه برق گیلان به منظور پاسخگویی مناسب به رشد بار در ناحیه انزلی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، پروژه نصب بانک خازنی در پست بی‌بی‌حوریه تعریف گردید. ظرفیت پست ۶۳/۲۰ کیلوولت بی‌بی‌حوریه در سال ۱۴۰۰ به ۴۰×۲ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت داده شده بود و در ادامه، به منظور جبرانسازی محلی توان راکتیو که منجر به آزادسازی ظرفیت خطوط فوق توزیع و ترانسفورماتورهای پست بی‌بی‌حوریه و همچنین بخشی از ظرفیت انتقال در پست رشت شمالی می‌گردد، عملیات اجرایی احداث دو واحد بانک خازنی هرکدام به ظرفیت ۴/۸ مگاوار ( ظرفیت کل ۹/۶ مگاوار) در پست مذکور در سال جاری آغاز شده و پیش بینی می‌شود قبل از پیک بار سال آتی به بهره برداری برسد. اجرای پروژه می‍‌تواند نقش مهمی در کاهش تلفات ایفا نماید.

وی افزود: در اجرای این پروژه برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و پس از بهره برداری برای ۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.
گفتنی است که میزان سرمایه گذاری برای این پروژه ۲۵ میلیارد ریال می باشد.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان:

در صنعت برق، زمان از طلا با ارزش تر است

در صنعت برق، زمان از طلا با ارزش تر است

در صنعت برق، زمان از طلا با ارزش تر است

در جلسات کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیر عامل استان گیلان، تامین سوخت نیروگاه ها در زمستان، پیگیری خواهد شد.

داراب زاده گفت: اگرچه با تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته ، روزهای گرم تابستان امسال را با موفقیت  سپری کردیم، اما این پایان کار نیست و کار و تلاش ادامه دارد تا بتوانیم با اجرای پروژه های مختلف، افزایش ظرفیت خطوط موجود، تعمیر و نگهداری خطوط، نهادینه کردن فرهنگ استفاده بهینه از برق و … ایام سخت چه در تابستان و چه در زمستان را  با موفقیت سپری کنیم.
داراب زاده گفت: وقت، طلاست و ارزش زمان حتی از طلا هم بیشتر است چرا که زمان از دست رفته، دست یافتنی نیست. در واقع در صنعت برق به دلیل حساسیت بالا و نقش کلیدی و حیاتی نعمت برق در زندگی امروزی، ارزش زمان از طلا هم بیشتر است. بنابراین حتی یک لحظه هم نباید غفلت کنیم و باید با کار و تلاش مستمر و شبانه روزی، خانه های هموطنان عزیزمان و صنعت را روشن نگه داریم.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: از هم اکنون برنامه ریزی برای سوخت نیروگاه ها در روزهای سرد و فصل زمستان انجام شده و در جلسات  شورای پایایی که با مدیران عامل نیروگاه های برق استان برگزار خواهد شد و جلسات کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری شورای پدافند غیر عامل استان، موضوع تامین سوخت نیروگاه ها بطور جد پیگیری خواهد شد.