با اعتباری قریب به ۵۷ میلیارد تومان؛

اجرای ۲۳ پروژه آبرسانی برای پایدار سازی آب شرب

روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس از اجرای بالغ بر ۲۳ پروژه ی تأمین آب شهری و روستایی در بخش جنت شهرستان داراب، طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ها قریب به ۵۷ میلیارد تومان اعتبار، صرف شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، این روابط عمومی با تأکید بر لزوم همکاری و همدلی بیشتر به منظور بهبود وضعیت تأمین آب با توجه به شرایط خشکسالی های ناشی از بارش ناکافی باران در بیشتر شهرها و روستاهای استان طی دو سال اخیر، گفت: با بهره گیری از برنامه ریزی مدون توأم با تلاش مضاعف، این وضعیت به خوبی مدیریت شد و امروز علاوه بر بهبود خدمت رسانی در غالب شهرها و روستاهای استان، اقدامات بنیادی و زیربنایی بسیار با ارزشی در جهت پایدارسازی آب شرب مناطق دارای اولویت صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش لزوم تعمیر و بهسازی تأسیسات آبرسانی موجود و همچنین تحت پوشش قرار دادن مشترکین قدیم و جدید ایجاب می کند، همواره پروژه های توسعه ای در حوزه ی آبرسانی طراحی و اجرا شود.

بر همین اساس طی دو سال اخیر در بخش جنت شهرستان داراب، علاوه بر اقدامات فنی و مهندسی گسترده در جهت تعمیر و نگهداشت تأسیسات آبرسانی، ارتقاء کمی و کیفی آب منابع موجود و همچنین گسترش حوزه ی خدمات خود، نسبت به اجرا و بهره برداری بالغ بر ۲۳ پروژه ی آبرسانی با اعتباری قریب به ۵۷ میلیارد تومان اقدام شده است.

روابط عمومی شرکت آبفا فارس در تشریح این پروژه ها آورده است: حفر ۷ حلقه چاه، تجهیز و برق رسانی به ۴ حلقه چاه، اجرای ۳ پروژه ی خط انتقال آب به طول مجموعا ۷ کیلومتر ،کف شکنی یک حلقه و مهندسی مجدد ۷ حلقه چاه دیگر، همراه با تعمیر و تعویض یونیت های معیوب سافت استارتر چاه های موجود در جنت شهر طی ۳ مرحله مشروح این اقدامات است.

بنابر گفته ی این مرجع خبری آب و فاضلاب استان فارس هم اکنون در شهر جنت و روستاهای قلعه بیابان، رکن آباد اسلام آباد و روستای کوه سفید که از مزایای پروژه های آبرسانی مزبور منتفع گردیده اند شرایط نسبتا مطلوب تری نسبت به قبل را شاهدیم، هرچند نیازمند تکمیل پروژه های نیمه تمام هستیم.