اتمام طرح نصب برچسب QR-CODE بر روی کنتورهای برق در کردستان/بیش از ۶۳۸ هزار برچسب در استان نصب شد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اتمام طرح نصب برچسب QR-CODE بر روی کنتور برق مشترکین بخش های مختلف در استان خبر داد و گفت: بیش از ۶۳۸ هزار برچسب QR-CODE بر روی کنتور برق مشترکین بخش های شهری و روستایی در کردستان نصب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیواخرم معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: با توجه به تکلیف شرکت مادرتخصصی توانیر مبنی بر نصب برچسب QR-CODE بر روی کنتورهای مشترکین، اجرای این طرح از آذر ماه سال گذشته در سراسر استان آغاز و در مهر ماه امسال نیز به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه ۷۱۲ هزار مشترک از خدمات این شرکت در سطح استان بهره مند می شوند، افزود: در مجموع ۶۳۸ هزارو ۱۹ برچسب QR-CODE در استان برای مشترکان نصب شده و ۷۴ هزار مشترک باقی مانده نیز شامل مشترکین جدید و کنتورهای بازفروشی است که باید بعد از تکخوانی مجهز به این برچسب ها شوند.

خرم اظهار داشت: نصب برچسب QR-Code بر روی کنتورهای برق با هدف دسترسی آنلاین و سریع مشترکان به میزان و روند مصرف انرژی انجام می شود که این بستر می تواند زمینه مناسبی را برای مدیریت مصرف برق و اطلاع هریک از مشترکان از میزان مصرف و مقایسه آن با دوره های مشابه فراهم نماید.

وی افزود: با نصب این برچسب ها مشترکین به آسانی می توانند ازطریق دوربین گوشی هوشمند خود به اطلاعات مصرفی اشتراک خود دسترسی داشته باشند وبا لمس لینک، قبض برق خود را نیز پرداخت نمایند.

خرم کاهش مراجعات حضوری متقاضیان خدمت به شرکت و افزایش میزان رضایتمندی مشترکین و متقاضیان انشعاب برق در سطح استان را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: مشترکین می توانند ۲۸ خدمت پس از فروش را بدون مراجعه حضوری به شرکت توزیع برق و ادارات تابعه ثبت درخواست نمایند.

وی با تاکید بر اینکه نهادینه شدن این اقدام مدیریت مصرف بهینه برق را در سطح اجتماع به دنبال خواهد داشت، گفت: مشترکان با اسکن بارکد منصوبه بر روی کنتورها به صفحه اختصاصی درسامانه برق هدایت شده ومی توانند از همه اطلاعات وامکانات اعم ازاطلاعات میزان مصرف دوره وتعرفه برق مصرفی براساس الگوی مصرف و مازاد برالگو، پرداخت و…مطلع شوند.