پیش از آغاز پیک بار تابستان انجام شد:

نیروگاه دو مگاواتی روی پرور زنجان به شبکه توزیع برق سراسری متصل شد

​با هدف به تامین برق پایدار در پیک بار سال ۱۴۰۲، نیروگاه مقیاس کوچک 2 مگاواتی روی پرور وارد مدار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق  نیروی برق استان زنجان، همزمان با عید سعید فطر نیروگاه گازی دو مگاواتی روی پرور وارد مدار شده و به شبکه سراسری توزیع برق متصل شد.
پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اعلام این خبر گفت: با هدف کمک به تامین برق پایدار در پیک بار سال ۱۴۰۲ این نیروگاه با ظرفیت  ۲   مگاوات تولید انرژی برق و صرف مبلغ  بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار، توسط بخش خصوصی احداث و وارد مدار تولید برق  شده و به شبکه توزیع برق سراسری متصل شد.
وی افزود: این پنجمین نیروگاه گازی مقیاس کوچک استان زنجان بوده که عملیات اجرایی اتصال به شبکه سراسری از آبانماه سال گذشته آغاز و پایان فروردین ماه سال جاری به پایان رسید.
وی تصریح کرد: از مجموع  ۲۲ هزار ۶۹۰  کیلووات نیروگاه های مقیاس کوچک در حوزه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تعداد ۵ نیروگاه گازی به ظرفیت ۱۱۶۰۰ کیلووات ،۹۱  نیروگاه خورشیدی به ظرفیت  ۱۱ هزار و ۲۳۵ کیلووات   و ۱ نیروگاه بادی به ظرفیت ۱۲۵ کیلووات هم اکنون در استان فعال می باشد.
گفتنی است این نیروگاه گازی مقیاس کوچک با قرارداد خرید تضمینی ۵ ساله احداث شده که از مزایای این طرح دولت می توان به سرمایه گذاری مطمئن در حوزه انرژی و خرید تضمینی توسط دولت برای حداقل مدت ۵ سال، آلایندگی کم و امکان نصب در فضای شهری، جلوگیری از خاموشی برق، افزایش بازده تولید برق و کاهش اتلاف انرژی در صورت قرارگیری مولد در مجاورت مصرف کننده اشاره نمود.