ائمه جماعات مروجین اشاعه مفاهیم صحیح مصرف انرژی

مسئول فرهنگی و امور دینی شرکت توانیر در یزد گفت : ائمه جماعات صنعت برق ، مروجین خوبی برای اشاعه مفاهیم صحیح مصرف انرژی هستند. به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، حجت السلام و المسلمین رضا کاکاوند در نشست با ائمه جماعات صنعت برق استان  با اشاره به اینکه […]

مسئول فرهنگی و امور دینی شرکت توانیر در یزد گفت : ائمه جماعات صنعت برق ، مروجین خوبی برای اشاعه مفاهیم صحیح مصرف انرژی هستند.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، حجت السلام و المسلمین رضا کاکاوند در نشست با ائمه جماعات صنعت برق استان  با اشاره به اینکه استان یزد در جایگاه ویژه ای به لحاظ ترویج فرهنگ نماز و امر به معروف قرار دارد ، افزود : عملکرد مناسب مسئولان فرهنگی سازمان بسیارمهم و حساس و نوع عملکرد آنان تاثیر بسزایی در ترویج سبک زندگی کارکنان خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت خوب صنعت آب و برق کشور به لحاظ فرهنگی و توجه به موضوع خدمت رسانی به مردم ، موضوع بهینه سازی مصرف انرژی را امری مهم دانست و گفت : ائمه جماعات ، می توانند نقش کلیدی در تنویر افکار مردم و فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی باشند.

کاکاوند با اشاره به اهمیت ارتباط دو سویه روحانیون صنعت آب و برق با یکدیگر ، استفاده از آیات و روایت برای مردم را کار بسیار مهم و اثربخش خواند و خاطرنشان کرد : : انتقال مفاهیم مدیریت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات ، روایات و احادیث ، یکی از شیوه های کاربردی در آگاه سازی مردم است.

وی  بیان داشت : بصیرت افزایی در حوزه های  فرهنگی  به خصوص در حوزه نماز ، عفاف و حجاب و خانواده باعث  ارتقاء فرهنگ  جامعه شده و این اقدام در سال های اخیر به صورت مستمرتوسط شورای های فرهنگی در حال انجام است.

مسئول فرهنگی و امور دینی شرکت توانیر اظهار کرد :  بی تفاوت بودن به شیوه  مصرف  برق ، علاوه بر بالا بردن هزینه  در تامین سوخت ، باعث هدر رفتن سرمایه های کشور می شود.

 

انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد اقامه نماز با توزیع برق

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و ستاد اقامه نماز ، ترویج و توسعه فرهنگ نماز در چهار راهبرد به امضا رسید.

مهندس عبدالحمید عباس شیاری ، مدیرعامل این شرکت در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد اقامه نماز برای ترویج فرهنگ نماز ، گفت: راه اندازی کانال  فرهنگی در فضای مجازی برای فعالیت های تبلیغی ، دیداری صمیمی ائمه جماعات و مدیران ، برگزاری نشست های هم اندیشی ائمه جماعات از طریق ویدئو کنفرانس و حضور در برخی از مراکز اقامه نماز از برنامه های توسعه فرهنگ نماز است.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی در بین کارکنان و خانواده ها ، تجلیل از فعالان و خادمان نماز ، تبلیغات پیرامونی با موضوع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز ، برگزاری محافل انس با قرآن ، برگزاری جشن تکلیف و پشتیبانی معنوی و مالی از فعالیت های حوزه نماز را از راهبردهای بخش فرهنگی و تبلیغی بیان کرد.

این مسئول اضافه کرد : تعامل با آموزش و پرورش با رویکرد آموزش اقامه نماز ، آموزش پرسنل و خانواده ها ،  آموزش ائمه جماعات به صورت غیرحضوری و برگزاری نشست های تخصصی با رویکرد مسئولیت سنجی و سلامت معنوی در راهبرد آموزشی این تفاهم نامه قرار گرفت.

وی یادآور شد: در راهبرد تمهیدی و مدیریتی برگزاری منظم نشست های فرهنگی و استاندارد سازی فضای نمازخانه ها در مدیریت های برق مدنظر قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ابراز امیدواری کرد : با اجرایی شدن عناوین برنامه های ترویجی در حوزه نماز شاهد توسعه و گسترش فرهنگ عبادت و نماز اول وقت در سطح خانواده ها باشیم .

 

سومین نشست شورای انسجام بخشی بسیج برگزار شد.

فرمانده پایگاه بسیج شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تاکید کرد : بسیج با بهره گیری از نیروهای کارآمد و متخصص توانست در پیک بار تابستان امسال عملکرد خوبی را در گسترش فرهنگ بهینه مصرف داشته باشد.

مهندس سیدحجت اله رضوی نسب در سومین نشست شورای انسجام بخشی بسیج صنعت آب و برق با اشاره به جایگاه ممتاز بسیج در همه عرصه ، بهره گیری از نیروهای کارآمد و متخصص توانست در پیک بار تابستان برای گسترش فرهنگ بهینه مصرف را یادآور شد و گفت : بسیج با وجود شرایط کرونا در فضای مجازی عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و توانست با انتشار مطالب آموزشی متنوع با موضوع بهینه سازی ، مردم را به رعایت شیوه مصرف دعوت کند.

این مسئول افزود : بالابردن سطح سواد رسانه ای بسیجیان با وجود گسترش شبکه های اجتماعی امری ضروری است .
وی متذکر شد : بسیج علاوه بر فعالیت های فرهنگی در حوزه های مختلف ،دستگیری از افراد کمتر برخوردار جامعه با دعوت مردم به کمک مومنانه به ویژه در استانه شروع سال تحصیلی را در برنامه دارد.

او با اشاره به نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس ، سرکشی از خانواده شهدا ، برپایی نمایشگاه ،غبارروبی گلزار شهدا ، استقرار میزخدمت در نماز جمعه ، برنامه اهدا خون در اربعین حسینی و دهه اخر صفر ،صعود به ارتفاعات استان برای گرامیداشت این هفته و شروع چندین پروژه برق رسانی همزمان با این ایام را از برنامه های در دست اقدام برشمرد.

فرمانده پایگاه بسیج شرکت توزیع نیروی برق استان یزد یادآور شد : درجنگ تحمیلی پنج میلیون بسیجی و رزمنده حضور داشتند که از این تعداد ۲۲۰ هزار  شهید تقدیم انقلاب شد که ۴۰۰۰ شهید آن متعلق به استان یزد بود.