آیین تودیع و معارفه مدیر امور آبفای شهر دماوند برگزار شد

مراسم قدردانی و تجلیل از آقایان مهدی طهرانی و معارفه مهدی قربانی به عنوان مدیر امور بهره برداری آبفای شهر دماوند، با حضور فرماندار ، مدیر عامل ، معاونان و مدیران آبفای شرق استان تهران در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی ، رضا طاهر خانی فرماندار شهر دماوند در این آیین با اشاره به دستور ریاست محترم جمهور بر تاکید بر پیگیری اقدامات اظهار داشت: با توجه به حساسیت شهر دماوند در رابطه با امر آبرسانی به ویژه در فصل تابستان از هم اکنون بایستی برای تامین آب آشامیدنی برنامه ریزی های لازم از سوی آبفا بعمل آید.
وی در ادامه افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی، ورودی سدها و منابع تامین آب آشامیدنی ، باید اصلاح الگوی مصرف آب همچنان مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس از شهروندان تقاضا داریم نهایت همکاری با مجموعه آبفا را در این زمینه داشته باشند.
فرماندار دماوند تصریح کرد: با توجه به دانش و تجارب آقای قربانی و هماهنگی با حوزه های مختلف با کار جهادی همراه با پشتیبانی ستاد آبفای شرق استان تهران انتظار می رود در تابستان سال جاری مشکلی در امر آبرسانی نداشته باشیم.
دکتر محمدی مدیر عامل آبفای شرق استان تهران نیز در این مراسم با اعلام اینکه با توجه به شرایط جوی سال های اخیر با محدودیت تامین آب مواجه هستیم، با نهادینه سازی فرهنگ پیگیری، تامین نیاز آبی برای تابستان پیش‌رو با برنامه ریزی برای حفاری سه حلقه چاه در شهر دماوند احصاء شده است که منابع مالی آن نیز از محل تنش آبی تامین خواهد شد.
مدیر عامل آبفای شرق در ادامه در خصوص احداث تصفیه خانه فاضلاب دماوند ابراز داشت: به دنبال دریافت بودجه لازم برای احداث آن هستیم که در صورت تامین منابع مالی لازم و خرید تجهیزات آن، تا پایان سال تکمیل می شود.
بنابر اعلام مدیرعامل آبفای شرق استان تهران تا کنون بیش از ۵۰ درصد خط انتقال فاضلاب شهر دماوند اجرا شده است.