آغاز عملیات اجرایی فاز ۱ طرح انتقال آب از تصفیه خانه جاسک به روستاهای غرب

عصر دیروز با حضور استاندار هرمزگان، فاز نخست طرح انتقال آب از تصفیه خانه آب جاسک به روستاهای غرب این شهرستان کلنگ زنی شد. مدیرعامل آبفا هرمزگان دراین مراسم، آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از تصفیه خانه آب جاسک به روستاهای غرب را ادامه برنامه های اولویت دار آبفا در راستای تقویت و پایداری […]

عصر دیروز با حضور استاندار هرمزگان، فاز نخست طرح انتقال آب از تصفیه خانه آب جاسک به روستاهای غرب این شهرستان کلنگ زنی شد.

مدیرعامل آبفا هرمزگان دراین مراسم، آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از تصفیه خانه آب جاسک به روستاهای غرب را ادامه برنامه های اولویت دار آبفا در راستای تقویت و پایداری منابع آبی روستاها بیان کرد.

“امین قصمی” با بیان اینکه جمعیت شرق هرمزگان عمدتا روستایی بوده که به تبع افزایش حجم خدمات رسانی آبفا را می‌طلبد، اظهار داشت: در این راستا، طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با هدف ارائه خدمات بیشتر و کاهش تنش‌های آبی در مناطق روستایی اجرا شده است.

وی در خصوص  جزییات طرح مذکور نیز افزود: این طرح  در ۲ فاز و با هدف آبرسانی پایدار به ۴۱ روستای غرب جاسک اجرا خواهد شد که هم اکنون فاز نخست آن در قالب تامین آب پایدار ۹ روستا عملیاتی شده است.

قصمی ادامه داد: مجموع طول خطوط انتقال این طرح ۵۰ کیلومتر است که در فاز اول آن ۱۷ کیلومتر اجرایی می شود.

به گفته وی؛ حجم ریالی این طرح در فاز نخست ۲۵ میلیارد ریال است.

مدیرعامل آبفا استان در ادامه با بیان اینکه،سد جگین ظرفیتی بزرگ در تامین آب شرق استان است، گفت: با بهره برداری از طرح ملی آبرسانی جگین-جاسک در سال ۹۴ و طرح ملی آبرسانی از سد جگین به بشاگرد در سال گذشته، توانسته ایم کارنامه نسبتا موفقی در بحش ایجاد منابع آبی پایدار در شرق هرمزگان به ویژه روستاها ارائه کنیم.

 

مراحل پایانی عملیات شبانه روزی اصلاح خط انتقال آب خمیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ضمن قدردانی از صبوری مردم شهرستان خمیر طی روزهای گذشته گفت: در پی شکستگی خط انتقال آب از آب شیرین کن به بندرخمیر در بستر رودخانه کُل بلافاصله عملیات اصلاح در دستور کار قرار گرفj.

امین قصمی با بیان اینکه شکستگی خط انتقال در محلی باتلاقی و در مسیر جربان آب رودخانه رخ داد، تصریح کرد، پس از این حادثه دو سناریوی اصلاح و تغییر مسیر خط انتقال پیش بینی شد که در نهایت با توجه به احتمال شکستگی مجدد در نقطه مذکور به دلیل خوردگی بالا سناریوی دوم یعنی تغییر مسیر خط انتقال در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای تغییر مسیر خط انتقال ۶۰۰ متر لوله به قطر ۶۰۰ میلیمتر در نظر گرفته شد که بلافاصله عملیات اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل آبفا، طی روزهای گذشته عملیات اصلاح خط انتقال و تغییر مسیر آن بصورت شبانه روزی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با دستور ویژه استاندار و همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل و مسئولین شهرستان خمیر مراحل پایانی تغییر خط انتقال در حال انجام است که بلافاصله پس از اتمام، آب شهرستان خمیر وصل و تلاش خواهیم کرد، تا نیاز آبی مشترکین به پایداری لازم برسد.