آغاز طرح آبرسانی به شهر هوراند با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال

محمد خانی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی : طرح آبرسانی شهر هوراند با اعتباری بالغ بر800 میلیارد ریال آغاز و مراحل پیشرفت خود را طی می کند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب آذربایجان شرقی؛ مهندس خانی با اعلام این خبر گفت: نیاز آبی شهر هوراند با انشعاباتی بالغ بر ۲۱۰۰ فقره و جمعیتی بالغ بر ۶۴۵۰ نفر در پیک مصرف و فصول گرم سال حدود ۲۵ لیتر در ثاینه می باشد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰کیلومتر از شبکه لوله گذاری شده ( خط انتقال با لوله پلی اتیلن سایز ۲۵۰ و لوله داکتیل سایز ۲۰۰)  اجرا و خرید کل لوله های طرح از محل اعتبارات داخلی شرکت به انجام رسیده است.
مدیرعامل وفاضلاب استان افزود: تاکنون مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخل  و از منابع عمرانی هزینه شده و جهت تکمیل و بهره برداری کامل طرح حدود ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز می باشد.
خانی در خصوص پیشرفت عملیات اجرایی گفت: پیشرفت فیزیکی طرح حدود بالای۵۰ درصد می باشد، که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده حداکثر تا آخر سال جاری و قبل از شروع پیک مصرف سال بعد  به بهره برداری خواهد رسید.
شایان ذکر است عملیات اجرایی شامل: ۴ باب ایستگاههای پمپاژ بین راهی به انضام مخازن و نیرورسانی های مربوطه، حفر وتجهیز ۲حلقه چاه و احداث اتاقک های سرچاهی به انضمام نیرورسانی ، احداث یک باب مخزن ذخیره آب بتنی ۲۰۰۰ مترمکعبی می باشد.