آشنایی بیش از ۱۵ هزار دانش آموز با مسائل و چالش های آبی استان اردبیل

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل ضمن تشریح مسیر طی شده در پیشبرد طرح سواد آبی در استان اردبیل در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و افق پیش روی آن، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵ هزار دانش آموز پایه یازدهم در قالب کتاب «انسان و محیط زیست» با مسائل و چالش های آبی […]

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل ضمن تشریح مسیر طی شده در پیشبرد طرح سواد آبی در استان اردبیل در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و افق پیش روی آن، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵ هزار دانش آموز پایه یازدهم در قالب کتاب «انسان و محیط زیست» با مسائل و چالش های آبی استان آشنا شدند.

عباس جنگی مرنی افزود: مطابق با چارچوب تعریف شده برای طرح های گسترش سواد آبی در بخش آب کشور، استان اردبیل نیز به صورت مبتکرانه، در سال تحصیلی اخیر، موفق به اجرای دو بازوی این طرح، یعنی داناب برای مخاطب متوسطه اول و پشتیبانی از تدریس موثر درس آب در کتاب انسان و محیط زیست در پایه یازدهم تحصیلی شد.

وی تصریح کرد: در طرح داناب بیش از ۵۶ هزار دانش آموز متوسطه اول در پایه های هفتم، هشتم و نهم تحصیلی در ۵۸۸ مدرسه سراسر استان، تحت پوشش آموزش ها و برنامه های طرح قرار گرفتند و در بخش انسان و محیط زیست نیز با یاری ۱۱۸ دبیر این درس در کل انسان، پانزده هزار و هفتصد دانش آموز در پایه یازدهم تحصیلی، در قالب کتاب انسان و محیط زیست، با مسائل و چالش های آبی در استان اردبیل بیشتر آشنا شدند.

مدیر پروژه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این خصوص گفت: در حالی که اجرای طرح در سال های قبل، با افت و خیزهایی همراه بود، در سال تحصیلی اخیر، با حمایت مدیرعامل شرکت و انتخاب مشاور خبره و با تجربه و نیز در تعاملی بسیار نزدیک و سازنده با آموزش و پرورش و فرهنگیان عزیز استان، پیشبرد طرح با موفقیت های جدی همراه بود و توانستیم اقلام آموزشی جذاب و غنی نظیر فلش کارت، اینفوگراف، راهنمای ویژه رابطان و دبیران و نیز موشن گراف آموزشی ارزنده ای را تدارک ببنیم.

اباصلت ابراهیمی عنوان کرد: در قالب سه کارگاه آموزشی در طول سال تحصیلی، تبادل نظر و انتقال مسائل و اولویت ها با دست اندرکاران طرح در سراسر استان، دنبال گردید و مسابقه های جذاب و متنوع تدارک دیده شده برای مشارکت دانش آموزان عزیزمان نیز با استقبال بسیار خوبی همراه بود. همچنین پیش آزمون و پس آزمون طرح مطابق برنامه ارزیابی طرح، پیاده گردید و با منتخبی از دبیران و رابطان طرح نیز مصاحبه صورت گرفت که مجموع این موارد، مولفه های لازم برای بهبود و تقویت طرح در سال های بعد را فراهم می آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهداف ترسیم شده برای طرح های سواد آبی، یعنی دست یابی به نسلی آگاه و مسئولیت پذیر در قبال منابع آب، در گروه تداوم طرح در سال های بعد بوده و بر همین اساس، در حال حاضر و در تابستان ۱۴۰۰، در حال برنامه ریزی و تدارک برای دورخیزی جدید در مسیر اجرای پربارتر طرح ها در سال تحصیلی بعد می باشیم.