مدیرعامل آبفای استان خبر داد:

پیشرفت ۸۳ درصدی آبرسانی به روستاهای محروم آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) آذربایجان شرقی از پیشرفت 83 درصدی طرح جهادآبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان خبر داد.

براساس گزارش برقآب، محمد خانی، مدیر روابط عمومی آبفای استان آذربایجان شرقی، اعلام کرده است که طرح آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان به صورت یک جهاد آبرسانی در حال اجراست.

این طرح با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و با حداکثر توان در حال انجام است. با اتمام فاز اول طرح آبرسانی به روستاهای محروم، تقریباً ۱۷۸ روستا به آبیاری پایدار و با کیفیت مناسب دست خواهند یافت. همچنین، فاز دوم این طرح نیز به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید تا بتواند آبیاری پایدار را در ۲۳۳ روستای استان تأمین کند.

مدیرعامل آبفای استان افزود: فاز اول این جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا با پیشرفت ۸۳ درصدی و بالاتر از میانگین کشوری در حال اجراست و اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود. همچنین، فاز دوم این طرح با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال به منظور آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان در طی هفته‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.

در طبقه‌بندی فاز اول، طرح شامل سه مجتمع آبرسانی قشلاقات شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، آلمالو شهرستان هشترود و فاز دو شامل ستارخان شهرستان ورزقان است که شامل احداث تصفیه خانه آب شرب، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ایستگاه‌های پمپاژ و حفر و تجهیز چاه می‌شود.