در حوزه فعالیت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی

کشف ۵۵۶۴ دستگاه تولید رمز ارز غیر مجاز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی از کشف ۵۵۶۴ دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز (ماینر) توسط این شرکت از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی از کشف ۵۵۶۴ دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز (ماینر) توسط این شرکت از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

“اکبر فرج‌نیا” اظهار داشت: این تعداد دستگاه از ۵۱۷ نقطه شهری، روستایی و واحدهای خدماتی و تولیدی کشف و با تشکیل پرونده، تحویل مقام قضایی استان در شهرستان‌های مختلف تحت پوشش شد.

وی با اشاره به عملکرد حدود چهار ساله شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در مبارزه با استخراج غیرمجاز رمز ارز در حوزه این شرکت، اظهار داشت: کارشناسان این شرکت با بررسی‌های فنی و غیرفنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانسته‌اند این تعداد دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز را شناسایی، کشف و ضبط کنند.

فرج‌نیا با بیان اینکه تولید غیرمجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه بخش صنعتی و خانگی، به عنوان یک تهدید برای شبکه برق محسوب می‌شود، گفت: ما برای مقابله با این تهدید، نیاز به همکاری شهروندان داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق کمک کننده پرسنل این شرکت باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در آخرین اقدام کارشناسان این شرکت در تاریخ هشت فروردین ماه سال‌جاری در روستای “بیلوردی” شهرستان هریس، تعداد سه دستگاه ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شد.