افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه برق بهبهان با احداث خطوط ۱۳۲ کیلوولت ورودی

مدیر دفتر نظارت بر خطوط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از پایان عملیات احداث ورود و خروج خطوط ۱۳۲ کیلوولت در پست شاهد بهبهان با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش برقاب، مدیر دفتر نظارت بر خطوط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از پایان عملیات احداث ورود و خروج خطوط ۱۳۲ کیلوولت در پست شاهد بهبهان با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، مهدی زیبایی فر بیان کرد: عملیات احداث ورود و خروج خطوط ۱۳۲ کیلوولت بهبهان اصلی ـ ارجان و بهمئی ـ شاهد در پست شاهد، شامل تأمین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیمکشی به طول ۴ کیلومتر مدار که از پروژه‌های حیاتی ابلاغی وزیر نیرو جهت گذر از پیک سال ۱۴۰۳ بوده به پایان رسید و برق‌دار شد.

وی افزود: امکان استفاده از ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت شاهد بهبهان، افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق منطقه بهبهان و ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی، صنعتی و کشاورزی از اهداف بهره‌برداری از این پروژه است.

بر اساس این گزارش، از مهر ماه ۱۴۰۲ تاکنون با احتساب طول خط فوق در بخش انتقال و فوق‌توزیع، ۱۲ پروژه پست با ‌ظرفیت ۶۹۵ مگاولت‌آمپر، توسعه ۲ بی۱۳۲ کیلوولت ، ۴ پروژه خط به طول ۱۲ کیلومتر مدار ، ۳ پروژه تعویض هادی خط با هادی پرظرفیت به طول ۳۰ کیلومتر مدار ، ۱ پروژه احداث فیبر نوری به طول ۶۰ کیلومتر و تعویض تعداد ۱۶۷۰ زنجیره مقره‌های کششی خطوط انتقال جمعا با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۱.۹۳۹ میلیارد ریال در شبکه تحت نظارت این شرکت در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.