کاهش ۱۰ درصدی حجم آب سدهای استان کردستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان: حجم آب مخازن سدهای استان در حال حاضر ۹۷۰ میلیون متر مکعب است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان ، مهندس آریانژاد با اشاره به نحوه مصرف آب در استان اظهار داشت: اولین اقدام در راستای صرفه جویی در مصرف آب نهادینه کردن نحوه صحیح مصرف […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان: حجم آب مخازن سدهای استان در حال حاضر ۹۷۰ میلیون متر مکعب است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان ، مهندس آریانژاد با اشاره به نحوه مصرف آب در استان اظهار داشت: اولین اقدام در راستای صرفه جویی در مصرف آب نهادینه کردن نحوه صحیح مصرف است که این مهم باید از طریق فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و با همکاری سازمان‌های مربوطه صورت پذیرد چرا که اگر در این خصوص اقدام مناسبی صورت نگیرد در آینده‌ای نه چندان دور با چالش بزرگی در بحث تأمین آب در استان، مواجه خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در ادامه افزود: انسجام مابین کلیه‌ی دستگاه‌های استان در جهت صیانت از منابع آب و همچنین انجام اقدامات مشترک در راستای خدمت‌رسانی به مردم با همکاری و همفکری مسئولان استانی، حائز اهمیت است.

مهندس آرش آریانژاد به وضعیت آب سدهای استان اشاره و عنوان کرد: حجم آب مخازن سدهای استان در حال حاضر ۹۷۰ میلیون متر مکعب می‌باشد که در سال گذشته این رقم یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون متر مکعب بوده است.

وی حجم نرمال کل سدهای استان را دو میلیارد و ۸۰۸ میلیون مترمکعب اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر برای پر شدن سدهای کل استان به یک میلیارد و ۵۹۲  میلیون مترمکعب آب نیاز است و مجموعاً سدهای استان ۳۴ درصد پر هستند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آب ذخیره داشتیم.

مهندس آریانژاد به بارندگی های اخیر اشاره کرد و گفت: میانگین بارندگی استان در آبان ماه سال جاری ۳۸.۳ میلیمتر است که این میزان در سال گذشته ۶۲.۱ بوده است.