کامیاران و اموربرق شمال سنندج پیشتاز در اجرای طرح بهارستان

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان از اتمام طرح بهارستان در ۴۱۵ روستای این استان خبر داد و گفت: شهرستان کامیاران و امور برق شمال سنندج در اجرای این طرح موفق عمل کرده وپیشتازند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فاتح عبدی معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: رفع مشکلات احتمالی در شبکه و زیرساخت های تامین برق بخش روستایی استان باهدف تامین انرژی پایدار می تواند زمینه ساز و رونق بخش تولید محصولات  کشاورزی، دامداری  وهمچنین مهاجرت معکوس به روستاها باشد.

وی افزود: در همین راستا طی دوسال اخیر طرح های بهینه سازی شبکه برق با جدیت بیشتری در سطح استان در حال اجراست که یکی از مهمترین این طرح ها طرح بزرگ و جهادی بهارستان ( طرحی کاملا روستا محور) است.

فتحی با تاکید بر اینکه طرح بهارستان با هدف بهسازی و بازمهندسی کلیه تجهیزات شبکه و ارتقاء کیفیت خدمات دهی به مشترکان روستایی به مثابه مشترکان شهری از سال گذشته در کردستان آغاز شده، افزود: سال گذشته در قالب این طرح شبکه برق ۳۵۳ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان به طور کامل اصلاح و بهسازی شد.

وی اظهار داشت: در ادامه این طرح جهادی از ابتدای سال جاری تاکنون در ۶۲ روستای کم برخوردار استان اجرا شده و در ۸۲ روستای دیگر نیز از پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته شهرستان کامیاران اولین شهرستان واقع در شمال غرب کشور بود که طرح بهارستان در تمام روستاهای مورد هدف اجرایی شد، افزود: خوشبختانه امسال نیز این شهرستان و اموربرق شمال سنندج جزو شهرستان های پیشتاز در اجرای این طرح در سطح استان هستند.

عبدی در پایان اظهار داشت: جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق و رفع حریم شبکه برق مشترکان روستایی و توسعه شبکه به منظور ایجاد بستر مناسب برای تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب از مهمترین اهداف اجرای طرح بهارستان است.