در دیدار مدیرعامل و معاونین شرکت آبفای کاشان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان مطرح شد:

کاشان نیازمند اقدام جدی برای حفظ منابع آبی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: وضعیت سفره آب زیر زمینی دشت کاشان خوب نیست و خواستار اقدام جدی در حوزه حفظ منابع آبی موجود شد.

به گزارش برقاب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: وضعیت سفره آب زیر زمینی دشت خوب نیست و خواستار اقدام جدی در حوزه حفظ منابع آبی موجود شد.

«یاسر اسماعیلی» در دیدار نوروزی مدیران این شرکت با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: بیش از پانزده سال است که اعلام شده، برداشت از دشت کاشان، برداشت از ذخائر استراتژیک است؛ یعنی ما داریم آبی را که سهم آیندگان است استفاده می‌کنیم.

او گفته برداشت‌های غیرطبیعی از منابع زیرزمینی در دشت کاشان سبب افت شدید کمی و کیفی آب، ایجاد فرونشست و متراکم شدن لایه‌های آب‌ دار شده و با استمرار روش کنونی خطر نفوذناپذیری لایه‌های زیرین زمین در شرایط ترسالی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل آبفای کاشان افزود: از پنجاه سال قبل افت شدید آب در دشت کاشان آغاز گردیده و از چهل سال قبل نیز این دشت به عنوان دشت ممنوعه معرفی شده است. مطالعات نیز نشان می‌دهد ورودی آب به سفره زیرزمینی حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال است در حالی که،برداشت،تخلیه و تبخیر آن حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب در سال است.

اسماعیلی بر اولویت داشتن تامین آب آشامیدنی شهروندان نسبت به سایر مصارف تاکید کرد و گفتشرکت آبفا برای حفظ منابع موجود، اصلاح هدفمند شبکه‌های فرسوده، هوشمندسازی شبکه و مدیریت فشار را «به صورت ویژه» در دستور کار خود قرار داده است.