پیشرفت ۷۲ درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در همدان

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت فیزیکی 72 درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی استان خبر داد. 

پیشرفت ۷۲ درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در همدان

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر از پیشرفت ۷۲ درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در همدان خبر داد وگفت: پنج اسفندماه ۱۴۰۰ فاز اول پروژه جهاد آبرسانی به استان با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و بر اساس آن ۱۶۰ روستا در قالب ۲۵۵ پروژه از نعمت آب، بهره‌مند می‌شوند.

بختیاری‌فر با بیان اینکه مدت این قرارداد ۳۰ ماه است، عنوان کرد: اعتبار در نظر گرفته برای این پروژه‌ها ۵۰۹ میلیارد تومان است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در قالب ۴۵ هزار و ۲۰۰ خانوار، تحت پوشش قرار می‌دهد.  
وی دررابطه با برآورد فاز اول این پروژه، تصریح کرد: احداث ۵۴ باب مخزن با حجم ۱۹۶۵۰ متر مکعب، اجرای ۲۲۳ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۸۲ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰۱ لیتر در ثانیه و حفر ۲۲ حلقه چاه با آبدهی ۱۱۰ لیتر درثانیه قرار است در این طرح اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: احداث مخزن زمینی به تعداد ۱۹ باب و ۱۵۲۰۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال به طول ۱۸۰ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۵۰ کیلومتر، حفر چاه به تعداد ۳۴ حلقه و ۱ دهنه بهسازی چشمه و قنات و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ در راستای این پروژه، اجرا شده است.