با همکاری پلیس فتا انجام شد؛

همایش آموزشی آسیب های فضای مجازی برای کارکنان شرکت توزیع برق استان سمنان

همایش آموزشی آسیب های فضای مجازی، ویژه کارکنان و همسران همکار شرکت توزیع برق استان سمنان با همکاری پلیس فتا برگزار شد.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان سمنان در این برنامه آموزشی گفت: فضای مجازی دارای قابلیت های فراوان، بی شمار و افکارناپذیر است و آشنایی و آگاهی کامل نسبت به نحوه استفاده صحیح از این فضا یک ضرورت برای خانواده ها به شمار می رود.

“محسن کاشفی” با اشاره به این که سه رویکرد خوشبینانه، بدبینانه و واقع بینانه را در فضای مجازی داریم افزود: یک گوشی تلفن همراه، در حوزه اجتماعی بهترین ابزار برای تحقیقات اجتماعی و در حوزه امنیت بهترین ابزار برای جاسوسی دشمن است.

وی با عنوان این که فضای سایبر مثل یک عمارت شیشه ای است که فوق العاده شفاف و زیبا و در عین حال شکننده است یادآور شد: سریع و ارزان بودن، جذابیت و تنوع، فرامرزی، عدم وابستگی به زمان، انتشار سریع اطلاعات، پنهان ماندن هویت و جهانی بودن، از قابلیت های بسیار بالای فضای مجازی است.

کاشفی با بیان این که آموزش فرزندان در زمینه آسیب های فضای مجازی یک ضرورت است اضافه کرد: در این زمینه می بایست فرهنگ و دانش فضای مجازی را به دست بیاوریم، سپس وارد آن شده و فرهنگ استفاده صحیح از آن را ترویج دهیم.

وی اظهار کرد: نرم افزار، سخت افزار و عامل انسانی، به عنوان سه عامل ایجاد تهدید برای کاربران در فضای سایبر محسوب می شود و ضعیف ترین لایه امنیت در فضای مجازی، کاربران هستند.

همچنین در این همایش آموزشی، توسط این کارشناس متخصص در پلیس فتا استان، مطالبی شامل؛ نکات مهم برای ایمن سازی اینترنت وای فای، مهم ترین تهدید در حوزه سخت افزار، نرم افزارهای موبایل غیرایمن، جرایم سایبری، سرقت های دیجیتال، چگونگی محافظت در برابر ناامنی اینترنت، مهارت های نه گفتن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، موارد امنیتی در تعمیرات دستگاه های هوشمند، انگیزه بزهکاران سایبری از قربانی قرار دادن کاربران، نحوه دسترسی مجرمان به اطلاعات افراد و راه های مقابله با فیشینگ و اسکیمرها، تشریح شد.