لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت تعدیل و کاهش مصرف برق در بخش تولید

اولین جلسه ستاد مدیریت پیک بار منطقه‌ای (حوزه استان زنجان) برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای زنجان، در این نشست که به صورت ویدیو کنفرانسی و با حضور اعضای ستاد مدیریت پیک بار برگزار شد،علی بقایی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای زنجان در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از […]

اولین جلسه ستاد مدیریت پیک بار منطقه‌ای (حوزه استان زنجان) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای زنجان، در این نشست که به صورت ویدیو کنفرانسی و با حضور اعضای ستاد مدیریت پیک بار برگزار شد،علی بقایی معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای زنجان در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت شبکه برق کشور و استان، به اقدامات انجام یافته در خصوص مدیریت پیک بار شبکه استان زنجان پرداخت .
مهندس علی خلجی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای زنجان و رئیس ستاد مدیریت پیک بار منطقه‌ای ،طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس، به شرایط ویژه سال جاری در موضوع تامین برق اشاره کرد و افزود به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا در بحث برق طی چند روز گذشته شاهد خاموشی های مقطعی در کشور بودیم.

وی کاهش بارندگی و متعاقب آن عدم امکان استفاده از تمام ظرفیت نیروگاه های برق آبی، افزایش دمای هوا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و متعاقب آن به مدار آمدن مصرف چاههای کشاورزی و مصارف سرمایشی ،تعمیرات نیروگاهی و به ویژه استخراج  گسترده و غیرمجاز رمز ارزها و افزایش میزان مصرف را از دلایل محدودیت تامین برق پایدار در ایام پیش رو دانت و افزود تمام تلاش صنعت برق ایجاد توازن در عرضه و تقاضا و امیدواریم حدالامکان با مدیریت مصرف این محدودیت ها را بدون خاموشی سپری نماییم در غیر اینصورت احتمال خاموشی اجتناب ناپذیر خواهد بود .
وی در بخشی از سخنان خود به لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت تعدیل و کاهش مصرف برق در بخش تولید اشاره کرد و افزود با توجه به شعار امسال و به منظور حداکثر همراهی با بخش صنعت و تولید با تفاهم نامه های منعقده کمترین تاثیر پذیری را باید در این حوزه داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان به افزایش مصرف برق در بخش اداری اشاره و لزوم رعایت مصرف ۵۰ درصدی در ساعات اداری و ۱۰ درصدی در ساعات غیر اداری را مورد تاکید مجدد قرار داد و افزود اداراتی که بخشنامه یاد شده را رعایت نکنند با قطعی برق مواجه خواهند شد.
رئیس ستاد مدیریت پیک بار منطقه ای زنجان بر لزوم استفاده حداکثری کلیه بخش ها از دستگاه های مولد برق در ایام پیک بار اشاره و بر تامین سوخت به موقع دیزل ژنراتور ها با هماهنگی شرکت نفت تاکید کرد .
مهندس خلجی اولویت اول صنعت برق را پایداری شبکه برق کشور برشمرد و افزود: تلاش می‌شود با هماهنگی دیسپاچینگ ملی برنامه سهمیه های استانی به موقع در اختیار استانها قرار گیرد تا متناسب با آن برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد .
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با مشارکت جدی و مسئولانه دستگاه‌های ذیربط و با هماهنگی حوزه های مسئول به نحو شایسته و با کمترین عارضه دوران پیک بار را مدیریت کنیم.
در این جلسه مهندس علیزاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیزگفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مصرف انرژی برق در استان در حوزه صنعت و کشاورزی انجام می‌گیرد شرکت توزیع برق استان زنجان با عقدتفاهم نامه های متعدد با صنایع تحت پوشش و بخش کشاورزی سعی درتعدیل و جابجایی بار داشته و امیدوار است با تعیین به موقع سقف سهمیه های ابلاغی برنامه ریزی مناسب تری داشته باشد .
رجایی نماینده دادگستری استان زنجان نیزبا اعلام تخصیص یکی از شعب دادسرا به رسیدگی به موضوع استخراج غیر مجاز رمز ارزها خواستار اطلاع‌رسانی مناسب به مشترکین در خصوص خاموشی های مقطعی شد
در این نشست شفیعی نماینده آبفای استان زنجان نیز خواستار تعامل شرکت برق جهت پایداری برق ایستگاه های تامین آب شرب مشترکین شد .
حافظی نماینده استانداری زنجان نیز لزوم اطلاع رسانی به موقع اوقات خاموشی به مشترکین و طرح و پیگیری مجدد موضوع کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق دستگاه های اجرایی در جلسه آتی شورای اداری استان را مورد تاکید قرار داد .