با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس و مدیرعامل آبفا؛

عملیات آبرسانی به ۲ شهر و ۲۲ روستای بندرعباس و خمیر آغاز شد

مراسم کلنگ‌زنی پروژه بزرگ آبرسانی به ۲ شهر علوی و تازیان و ۲۲ روستای شهرستان های بندرعباس و خمیر با حضور مهدی دوستی استاندار، محمد آشوری و احمد مرادی نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل آبفای هرمزگان آغاز شد. 

عملیات آبرسانی به ۲ شهر و ۲۲ روستای بندرعباس و خمیر آغاز شد

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان هرمزگان؛ استاندار هرمزگان در این مراسم که در بخش مرکزی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت پروژه آبرسانی بر تسریع در تکمیل این پروژه ها تاکید کرد.

مهدی دوستی با اشاره به حجم عملیات انجام شده، پیش بینی کرد، این پروژه بتواند مشکلات کمبود آب این مناطق را مرتفع کند.

عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این مراسم با قدردانی از حمایت های استاندار هرمزگان در تسهیل این پروژه و دریافت مجوز خرید تضمینی آب افزود: این پروژه با هدف تأمین آب پایدار برای جمعیتی بالغ بر ۳۱ هزار نفر در دو شهر تازیان و علوی و ۲۲ روستا طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه، بودجه‌ای معادل ۵۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست، تصریح کرد: در اجرای این پروژه، ۵۴ کیلومتر خط انتقال آب اجرا و یک باب مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی احداث می شود که ۲۸ کیلومتر از لوله های خط انتقال آن از محل مشارکت‌های اجتماعی تأمین شده است.

به گفته مدیرعامل آبفا، این پروژه‌ها در قالب پنج پیمان در حال اجرا بوده که بخشی از آن نیز تکمیل و عملیات باقیمانده در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود سال آینده به بهره‌برداری برسند.

حمزه پور گفت: منابع آبی مورد نیاز این مناطق از خط انتقال آب شیرین‌کن خلیج فارس تأمین خواهد شد و با تکمیل این پروژه، وضعیت آب مناطق مذکور پایدار خواهد شد.