مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

طرح مدیریت توأمان آب و برق در کنترل برداشت از چاه‌های کشاورزی وارد مرحله اجرایی شد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با بیان اینکه طرح مدیریت توأمان آب و برق در کنترل برداشت و مصرف آب چاه‌های کشاورزی وارد مرحله اجرایی شد، گفت: این اقدام تکلیف قانونی وزارت نیرو است و نیاز است مدیران استانی بر این مسئله اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با بیان اینکه طرح مدیریت توأمان آب و برق در کنترل برداشت و مصرف آب چاه‌های کشاورزی وارد مرحله اجرایی شد، گفت: این اقدام تکلیف قانونی وزارت نیرو است و نیاز است مدیران استانی بر این مسئله اهتمام جدی داشته باشند.

بخش اول: طرح‌های اولویت‌دار برنامه‌ریزی شده

در نشست سراسری مدیران ستادی و مدیران عامل آب منطقه‌ای کشور که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، محمد جوانبخت، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار داشت که پروژه‌هایی که ده‌ها سال از عمر شروع‌شان می‌گذرد و در بخش آب بلاتکلیف بوده و به معضل و مشکل تبدیل شده بودند، در یکی دو سال اخیر با تدوین بسته برنامه‌ریزی و زمانبندی، به عنوان طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار بخش‌های مختلف در استان‌ها و شرکت‌های آب منطقه‌ای و شرکت آب نیرو قرار گرفته است. او افزود که در سال گذشته تعداد زیادی از این طرح‌ها به نتیجه رسیده و افتتاح شده و اثرگذاری بسیار مفیدی در بخش آب و خدمات‌رسانی آب کشور داشته است.

بخش دوم: تحول بزرگ در مدیریت پروژه‌ها و طرح‌ها

جوانبخت ادامه داد که می‌توان به شکل فراگیری حضور شرکت آب نیرو و آب منطقه‌ای در انجام پروژه‌ها و طرح‌ها در سطح کشور به عنوان یک حرکت متفاوت از گذشته نگاه کرد و شاهد یک تحول بزرگ در این بخش هستیم. او بیان کرد که با این حرکت بزرگی که در کشور آغاز شده، امیدوار هستیم تمامی پروژه‌ها طبق زمانبندی مقرر به نتیجه برسند.

بخش سوم: مدیریت توأمان آب و برق

معاون آب و آبفای وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان داشت که بحث مدیریت توأمان آب و برق در کنترل برداشت و مصرف آب چاه‌های کشاورزی وارد مرحله جدی اجرایی شده است. معاونان آب منطقه‌ای به ویژه در بحث مغایرت‌های اطلاعات فی‌مابین بخش آب و برق با جدیت مدیریت کرده و نظارت داشته باشند. هماهنگی‌های آب و برق در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد و نیاز است مدیران استانی بر این مسئله اهتمام کنند، چرا که این تکلیف قانونی وزارت نیرو است و اکنون در مراحل اجرایی قرار دارد.

بخش چهارم: امیدواری به بهبود مدیریت شرایط برداشت‌های مازاد

جوانبخت خاطرنشان کرد که امیدواریم با جدیت مدیران این بخش، بعد از این شاهد نتایج اقدامات و بهبود مدیریت شرایط برداشت‌های مازاد از چاه‌های کشاورزی باشیم. با مدیریت توأمان آب و برق و رعایت قوانین، انتظار می‌رود که شرایط برداشت‌های چاه‌های کشاورزی بهبود یابد و مشکلات موجود در این زمینه حل شود.