طرح داناب و سواد آبی: راهبردهای برای مصرف آب پایدار

سرپرست روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان از معرفی برگزیدگان طرحهای سواد آبی و داناب در استان سمنان خبر داد.

بر اساس گزارش برقآب و با نقل قول از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، حمیدرضا قزوینی بیان کرد که اجرای طرح داناب و سواد آبی در سال‌های آتی با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف آب بسیار ضروری است. او همچنین به استقبال مطلوب دانش‌آموزان و دبیران از طرح‌های سواد آبی اشاره کرد و گفت: “در طرح‌های سواد آبی سال اخیر در استان، شاهد استقبال گسترده دبیران و دانش‌آموزان بودیم و حجم آثار دریافتی دبیرخانه نسبت به سال‌های قبل بیشتر بود.”

سپس مدیر دفتر رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل و سرپرست روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: “بیش از ۷۰۰ اثر در قالب‌های مختلف از جمله ویدئو، نقاشی و کاردستی از سامانه داناب و سواد آبی استان دریافت شد.”

قزوینی اظهار کرد که پس از داوری همه آثار دریافتی، ۱۵ اثر دانش‌آموزی از بین آن‌ها به عنوان برگزیدگان سال‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۱ معرفی شدند و همچنین ۷ رابط فعال از بین دبیران توانمند استان به عنوان فعال‌ترین دبیران انتخاب شدند. او تاکید کرد که تمامی گام‌هایی که در مسیر گسترش دانایی آب برداشته شده است، ارزشمند و شایان تقدیر هستند و از زحمات همه دبیران، مدیران و دانش‌آموزانی که در طول این سال‌ها برای نجات آب تلاش کرده‌اند، قدردانی کرد.

سرپرست روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان امیدواری خود را بیان کرد که با تداوم هم‌افزایی‌ها و همکاری‌ها، جوانانی آگاه، مسئولیت‌پذیر و مطالبه‌گر در زمینه آب و محیط زیست در استان و کشور باشیم. همچنین اعلام شد که با پایان سال تحصیلی، برنامه‌ریزی برای جمع‌بندی طرح و ترسیم اهداف آینده سواد آبی در سال‌های آتی در حال انجام است با استفاده از بازخوردهای از سطوح مختلف دست‌اندرکاران.