به منظور توسعه فرهنگ ورزش همگانی انجام گرفت؛

صعود سراسری به قله پراو استان کرمانشاه

صعود به قله پراو استان کرمانشاه در راستای توسعه فرهنگ ورزش همگانی و نیز به مناسبت گرامیداشت شهدای صنعت آب و برق به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه همایش صعود سراسری کوهنوردان صنعت آب و برق وزارت نیرو به قله پراو استان کرمانشاه با حضور محمد مرادی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، مالک حسین زاده دبیر شورای مرکزی ورزش و مسئول هماهنگی امور ورزش صنعت آب و برق وزارت نیرو، داودی مدیر عامل آبفا و رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق و محمد باقر عیوضی استاد برجسته کوهنوردی در استان کرمانشاه برگزار شد.

محمد مرادی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه مردم  فلسطین، گفت:توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه به دلیل همه آثار سودمندی که دارد، لازم و حیاتی است.   ورزش و فعالیت جسمی مکرر، نقش بسزایی در بهبود کیفیت زندگی دارد، به‌طوریکه با انجام ورزش در مدت زمان معینی از روز، می‌توان از تاثیر بسزای آن در سلامتی بهره‌مند شد.          استان کرمانشاه دارای کوه های فراوان است که قله پرآو با ارتفاع ۳ هزار و ۴۱۵ متر از سطح دریا بلندترین قله استان کرمانشاه و یکی از یک هزار و ۵۱۵ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود که در شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع شده‌است.

وی در ادامه بیان کرد: استان کرمانشاه در قسمت شمال غربی کوه زاگرس قرار گرفته که همین باعث شده، سراسر منطقه تحت پوشش قله‌ها و ارتفاعات این رشته کوه قرار گیرد.استانی که ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و به همین علت دروازه عتبات عالیات است ما امسال افتخار میزبانی بیش از یک میلیون زائر را داشتیم،که نسبت به سال گذشته رشد ۴ برابری داشته است.

مرادی گفت: ورزش کوهنوردی همانطور که از نامش پیداست بیش از هر عاملی با فاکتور استقامت سرو کار دارد. از مزایای این ورزش  می توان به کاهش وزن، افزایش اعتماد به نفس، بالا رفتن روحیه و موارد دیگر اشاره کرد.

داودی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق گفت: استان کرمانشاه دارای تفاوت اقلیمی بسیار متفاوتی با سایر استان های کشور است زندگی خیلی از مردمی که در استان کرمانشاه زندگی می کنند با رشته کوه های زاگرس شکل گرفته است در این استان ما از کوهنوردان حرفه ای بهره مند هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در اصل قله ای که ما باید پشت سر بگذاریم قله های پیک مصرف  آب و برق است. برنامه ریزی های ورزشی در سطح استان انجام گرفته است که بتوانیم یک فضای مفرح و سلامتی را برای همکاران ایجاد کنیم و کلیه همکاران سهم یکسانی در استفاده از اماکن ورزشی صنعت آب و برق استان داشته باشند.

در ادامه حسین زاده دبیر شورای مرکزی ورزش و مسئول هماهنگی امور ورزش صنعت آب و برق وزارت نیرو با  تشکر از میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت:  “مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرماید: یکی از نیاز های اساسی کشور همگانی شدن ورزش میان مردم است .” ما به این اعتقاد داریم که مهمترین سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن است و مهمترین سرمایه هر انسانی سلامتی آن فرد است.

وی توضیح داد: ما در وزارت نیرو به جای اینکه شعار دهیم عمل می کنیم، اکنون در سطح کشور سرانه ورزشی وزارت نیرو بیش از ۴ متر مربع است در حالی که سرانه ورزش کشور ۵/۲ متر مربع است هدف وزارت نیرو از ورزش توسعه فرهنگ ورزش همگانی است، همچنین ۲۴ ( ۱۵ برنامه برادران ۹ برنامه خواهران گرامی )برنامه کشوری در زمینه ورزش برنامه ریری کرده ایم.

حسین زاده گفت: شاخص ورزش را در سال ۱۴۰۱ در ارزیابی مدیران عامل لحاظ کرده ایم و به دنبال شاخص ورزش کارکنان نیز هستیم. ورزش در وزارت خانه در سه سطح شرکتی، استانی و کشور ی انجام می گیرد. .  صنعت آب و برق استان کرمانشاه جمعا ۴ هزار و ۶۹۹  نفر پرسنل دارد که تعداد ۲هزار و ۴۷۱ نفر ورزشکارهستند، یعنی ۵۲/ درصد ورزش می کنند .

وی در ادامه به مشکلات وسئوالات ورزشی حاضرین در جلسه پرداخت و توضیح داد: با  دستور وزیر نیرو  هیچ شرکتی حق واگذاری اماکن ورزشی شرکت را به بخش خصوصی ندارد، اولویت در ابتدا فرزندان، خانواده ها کارکنان و سپس بازنشستگان صنعت آب و برق است و در تا پایان سال دستور العمل نحوه نگه داری اماکن ورزشی را ابلاغ خواهیم کرد. کارکنان می توانند در مسابقات وزارت نیرو در یک رشته تیمی و یک رشته انفرادی شرکت کنند.

در این  مراسم همچنین تمبر مخصوص شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ویژه صعود سراسری کوهنوردی قله پراو به صورت نمادین رونمایی شد.

لازم به ذکر است در این صعود سراسری ۱۵۳ کوهنورد از سراسر کشور به قله پرآو صعود کردند.