توسط شرکت برق منطقه ای خراسان صورت گرفت؛

اقدام اصلاحی سریع در حادثه سقوط دکل های خط ۴۰۰کیلوولت بیرجند-سفیدآبه

مهندس موسوی معاون بهره برداری این شرکت با اعلام این خبر، بیان داشت: با ‌‌­توجه به وقوع حادثه سقوط ۳ دکل خط ۴۰۰کیلوولت بیرجند سفیدآبه در منطقه سیستان وبلوچستان، با اعزام گروه های فنی و عملیاتی به منطقه در ساعات اولیه حادثه، اقدام اصلاحی و بازسازی دکل های خط مذکور آغاز شد

مهندس موسوی معاون بهره برداری این شرکت با اعلام این خبر، بیان داشت: با ‌‌­توجه به وقوع حادثه سقوط ۳ دکل خط ۴۰۰کیلوولت بیرجند سفیدآبه در منطقه سیستان وبلوچستان، با اعزام گروه های فنی و عملیاتی به منطقه در ساعات اولیه حادثه، اقدام اصلاحی و بازسازی دکل های خط مذکور آغاز شد. همچنین توسط دفترحراست این شرکت برای تامین وحفظ امنیت تجهیزات وتاسیسات شبکه برق، هماهنگی لازم با مسئولین دستگاه های استانی انجام گرفت. وی درادامه افزود: باتوجه به اهمیت این خط در تبادل انرژی شبکه سراسری، با اقدامات شبانه روزی توسط همکاران این شرکت و پیمانکار نگهداری و تعمیرات شبکه، دکل های حادثه دیده طی ۱۲روز و درکوتاه ترین زمان، بازسازی وآماده برقداری گردید. مهندس موسوی خاطرنشان کرد: با حمایت مقام محترم مدیریت عامل وشرکت توانیر، تامین مالی و تزریق نقدینگی لازم برای موضوع یادشده در اسرع وقت انجام شد.

در ادامه، مهندس مهدوی نیک رئیس گروه کارشناسان خطوط دفتر فنی انتقال، گفت: حادثه سقوط دکل ها در منطقه سیستان وبلوچستان و در خط تک مداره ۴۰۰ کیلوولت بیرجند-سفیدآبه در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه جاری به وقوع پیوست که بلافاصله پس از حادثه یادشده و با توجه به بحرانی بودن شرایط و نزدیک شدن به ایام پیک بار، نسبت به تامین و ارسال کالاهای مورد نیاز اقدام شد که با کارشبانه روزی و در مدت ۱۲ روز عملیات بازطراحی و اجرای طرح اصلاحی بدون بکارگیری دکل اضطراری و با استفاده از دکل های موجود در انبار برق خراسان، با نصب سه دکل جدید به پایان رسید.

مهندس ابراهیم آبادی مدیرامورانتقال نیروی شرکت برق منطقه ای خراسان در استان خراسان جنوبی نیز دراین خصوص افزود: همکاران این امور با اطلاع از حادثه یاد شده به محل حادثه مراجعه کردند که ضمن بازدید اولیه، نسبت به برآوردحجم خسارت واقلام ولوازم موردنیاز اقدامات لازم انجام پذیرفت. وی در ادامه گفت: با اعزام نیروهایی از گروه های اجرایی پیمانکار و همکاران دفتر فنی انتقال، بازسازی خط ۴۰۰کیلوولت بیرجند سفیدآبه به اتمام رسید.

شایان ذکراست خط تک مداره ۴۰۰ کیلوولت بیرجند سفیدآبه در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه جاری در ساعت ۱۱:۳۳ برقدارگردید.

تاریخ: