نخستین جشنواره دست سازه های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت

نخستین جشنواره دست سازه های آبی همزمان با گرامیداشت مقام معلم با حضور مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ،روسای ادارات آموزش همگانی وافکار سنجی ،مسئولین شهرستانی ، معلمین و دانش آموزان مقطع ابتدایی در سالن تربیت آموزش و پرورش شهرستان تربت جام با معرفی آثار برتر پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفا استان خراسان رضوی؛ در حاشیه برگزاری این مراسم حسین امامی مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب خراسان ر ضوی گفت:برگزاری جشنواره ها درحوزه آب و خلق آثار ادبی در زمینه این مایع حیاتی به افزایش آگاهی مردم نسبت به منابع و استفاده بهینه از آب کمک می کند.
وی با اشاره به این که از طریق هنر می توان جامعه را هدایت و فرهنگ سازی کرد.خاطر نشان کرد: اهالی فرهنگ و هنر برای تنویر افکار عمومی نسبت به استفاده بهینه آب و کمک به توسعه سازه های آبی در کشور رسالت دارند.
امامی تصریح کرد:باید به موضوع فرهنگ سازی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه توجه جدی شود که مسئولیت و رسالت آن متوجه اهالی فرهنگ و هنر و دست اندرکاران این بخش است.
مرتضی اشراقی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان تربت جام در باره هدف از برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری جشنواره دست سازه های آبی استفاده از ظرفیت دانش آموزای به عنوان سفیران و مبلغین آب در بین خانواده ها بود.
مدیر دفترروابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به این که این جشنواره برای نخستین بار در کشور توسط روابط عمومی آبفا خراسان رضوی طراحی و اجرا شده است ضمن قدردانی از شرکت کنندگان درجشنواره گفت: ایده جشنواره دست سازه های آبی از سال ۸۵ در مدارس کشور مطرح شد و برای اولین بار درخراسان با محوریت تربت جام وبا این شکل و شمایل برگزار شد.
سعیدروزی افزود: نخستین جشنواره دست سازه های آبی با محوریت ارزش آب وکم آبی، پیشینه و تمدن ، بهینه سازی چرخه آب، خلاقیت و نوآوری، قصه نویسی برگزار وتعداد۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و با رای هیئت داوران تعداد۳۰ اثر برتر انتخاب شد .
حجت الاسلام یدالله دامن پاک مدیر آموزش و پرورش تربت جام گفت: فرهنگ‌سازی درحوزه صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم و اثرگذار است و برای آینده کشور و زندگی راهی جز صرفه جویی و استفاده بهینه از آب نداریم .
دراین مراسم اساتید موسیقی مقامی شهرستان غلامحسین غفاری ، فاروق کیانی و مردانشاهی با اجرای دوتار نوازی در کنار اجرای دکلمه و سرود و حرکات آئینی هنرنمایی کرده و مراسم شاد و مفرحی را برای دانش آموزان فراهم کردند. در پایان با اهدای لوح و جوایزی از دانش آموزان برتر جشنواره تجلیل بعمل آمد.