شبکه فاضلاب در کرمان بیش از ۴ هزار میلیارد تومان هزینه برداشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: ۴ هزار میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان برای اجرای یکهزار و ۵۴۴ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب تا پایان سال ۱۴۰۱ در شهرهای کرمان، سیرجان،زرند،کهنوج، ماهان و پاریز هزینه شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، علیرضا عبدیان گفت: ۱۲۰۰ کیلومتر از خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب در شهر کرمان تا پایان سال گذشته اجرا شد و بخش خصوصی و سرمایه گذار این طرح تا کنون ۷۰۰ کیلومتر از تعهدات خود را به انجام رسانده و امیدواریم تا سال آینده این طرح به پایان برسد.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مشکلات زیست محیطی، بازچرخانی آب و کمک به صنایع استان عنوان کرد و افزود: طرح فاضلاب در شهر کرمان با پیشرفت ۴۶ درصد و در شهر زرند با ۵۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و پایان این طرح ها مواهب بسیاری را برای مردم به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آبفا کرمان ادامه داد: اجرای شبکه فاضلاب در شهر کهنوج ۵۰ درصد ، جیرفت ۷۰ درصد و شهرهای ماهان و پاریز هر کدام ۱۵ درصد و در بخش روستایی این طرح در ۵ روستای استان نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی اجرای خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب در شهرسیرجان  را به میزان ۳۵۰ کیلومتر بیان کرد و افزود: اجرای شبکه فاضلاب در سایر شهرهای در حال اجرای این طرح نیز بخوبی در حال پیشرفت است و در زرند ۲۵۰ کیلومتر، کهنوج ۱۲۰ کیلومتر ، پاریز ۹۱ کیلومتر و ماهان ۳۰ کیلومتر تا کنون اجرا شده است.