دوره آموزشی سامانه یکپارچه مدیریت داده ایستگاه‌های سنجش منابع آب برگزار شد

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای سمنان از برگزاری دوره آموزشی سامانه یکپارچه مدیریت داده ایستگاه‌های سنجش منابع آب برای کارکنان این شرکت خبر داد.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای سمنان از برگزاری دوره آموزشی سامانه یکپارچه مدیریت داده ایستگاه‌های سنجش منابع آب برای کارکنان این شرکت خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل ازروابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، مهران محمودی اظهار داشت: این دوره آموزشی به همت مدیریت مطالعات شرکت آب منطقه ای سمنان برگزار شد و کارشناسان مرتبط بخش مطالعات، حفاظت و بهره‌برداری و برنامه‌ریزی در این دوره آموزشی حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: انواع شبکه تبادل داده ایستگاههای سنجش منابع آب، پروتکل‌های استاندارد، لایه‌های دیتا و مخابرات، تعریف پایگاه داده و الزامات، امنیت شبکه، نرم افزارهای گزارش‌گیری و داشبورد مدیریتی، اطلاع‌رسانی به کاربران در شرایط بحرانی، اسکادا و ملزومات تجهیزات اتاق مانیتورینگ از مواردی است که در این دوره آموزشی مطرح شد.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای سمنان تصریح کرد: این دوره تخصصی‌ به مدت ۳۰ ساعت و با حضور «زاهدی» کارشناس خبره کشوری در مباحث “تجهیزات الکترونیک و سامانه‌های مخابراتی مرتبط با ایستگاه‌های سنجش منابع آب” برای فراگیران تدریس شد.

محمودی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی بیشتر کارشناسان و مدیران شرکت آب منطقه‌ای سمنان با روش‌های نوین برداشت، ثبت، ارسال و ذخیره اطلاعات منابع و مصارف آب جهت حصول داده‌های دقیق، صحیح و برخط در راستای تصمیم‌سازی درست در مقوله آب دانست.

وی تأکید کرد اگر مراحل مختلف در احصاء داده‌ها و اطلاعات منابع و مصارف آب به دقت صورت پذیرد؛ مبنای درستی در اختیار برنامه‌ریزان قرار خواهد گرفت تا با توجه به اهمیت موضوع آب تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: همچنین از طرفی با پیشرفت‌های تکنولوژیکی در این حوزه امکان رصد دقیق و سریع فراهم شده است که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.