دستور کار انجام اقدامات اصلاحی درخصوص نقاط ،سازه‌های شناسایی شده

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان از بررسی آخرین وضعیت نقاط/سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در سطح استان سمنان خبر داد و گفت: انجام اقدامات اصلاحی درخصوص این نقاط/سازه‌ها در دستورکار دستگاه های متولی می باشد.

به گزارش برقاب: انجام اقدامات اصلاحی درخصوص نقاط/سازه‌های شناسایی شده در دستورکار دستگاه های متولی می باشد . محسن عسکری در سومین جلسه کمیته استانی کنترل و کاهش خطر سیل که با حضور مدیران و معاونان دستگاه‌های مربوط در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای سمنان برگزار شد؛ اظهار داشت: این جلسه با دستور کار بررسی آخرین وضعیت نقاط/سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری و همچنین پیگیری ارائه برنامه‌های اجرایی دستگاه های متولی در کنترل و کاهش خطر سیل برگزار شد.

وی با اشاره به انجام اقدامات اصلاحی اقدامات انجام شده در حوزه شناسایی نقاط/سازه های فاقد آبگذری ایمن، گفت: تعداد ۱۸۷ نقطه در استان احصا شده است که اقدامات اصلاحی انجام شده توسط دستگاه های متولی امر در تعدادی از این نقاط به دبیرخانه کمیته اعلام گردیده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان تصریح کرد: دستگاه‌های عضو کمیته وظایف، تکالیف و برنامه‌های خود را در راستای کنترل و کاهش خطر سیل در سال آبی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ با اولویت مناطق آسیب‌پذیر را اعلام و پیگیری می نمایند.

 عسکری گفت: شهرداری‌ و دهیاری‌ها از طریق دفتر امور شهری و شوراهای و دفتر امور روستایی و امور شوراهای استانداری نسبت به معرفی مناطق موجود و پیش بینی مناطق جدید برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پسماند‌ها را  به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای طرح و بررسی در کارگروه مدیریت پسماند استان اقدام کنند.