حضور توزیع برق مشهد در مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو

مانور تمرینی و آموزشی وزارت نیرو (صنعت آب و برق منطقه شمال شرق کشور) با حضور شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و سایر شرکت های خدماتی استان خراسان رضوی و همچنین شرکت های توزیع برق استان های گلستان ، سمنان و خراسان شمالی در مشهد برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، این مانور با رویکرد زلزله فرضی در تاسیسات زیربنایی صنعت آب و برق استان خراسان رضوی برگزار شد.در مراسم آغازین این مانور مهندس جنگی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی با اشاره به نقش و جایگاه شرکت‌های خدماتی گفت: با توجه به شرایط استان خراسان رضوی و شرایط ویژه شهر مشهد و بررسی آمارها شاهد ۴۸ مورد رخداد طبیعی هستیم که عوامل خطر ساز توسط انسان نیز بایدرصد و پایش شود. وی گفت : ۱۲ آیین نامه و شیوه نامه توسط کمیته پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شده است که اجرای آن ضروری است.در این مراسم مهندس طاهری رئیس شورای هماهنگی و انسجام بخشی صنعت آب و برق استان خراسان رضوی و دکتر ایمانی رییس مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق نیز به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه کاری خود پرداختند.

این گزارش حاکی است در ادامه این مراسم، مانور زلزله در روستای بهار زیر مجموعه عملیاتی امور برق طوس شرکت توزیع برق مشهد برگزار شد.مهندس سعید رادمان رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توزیع برق مشهد در این باره گفت: در سناریوی این مانور، کابل کشی مدار دوم شبکه توسط توزیع برق استان گلستان ، تقویت ترانس ۱۰۰kV به ۲۰۰kV توسط توزیع برق خراسان شمالی و نصب تابلو ۱۶۰ × ۲ توسط توزیع برق استان سمنان اجرا شد.

وی افزود: در این عملیات‌ها هر یک از شرکت های توزیع استان های یاد شده به عنوان یاری رسان و توزیع برق مشهد نیز به عنوان شرکت یاری جو و ناظر فعالیت کردند.

شایان ذکر است مانور زلزله در روستای بهار با همکاری ۷۰ نفر پرسنل عملیاتی از توزیع برق استان‌های مذکور و توزیع برق مشهد اجرا شد.