در دو سال اخیر رقم خورد

جذب هزار میلیارد ریال اعتبار در طرح‌های جهاد آبرسانی اردبیل و مشکین شهر

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بیش از یک هزار میلیارد ریال در دوسال اخیر برای دو طرح جهاد آبرسانی در سطح استان اردبیل هزینه شده است.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، جبرائیل رمضانی با بیان اینکه این مبلغ برای تکمیل بخش‌های مختلف طرح‌های جهاد آبرسانی اردبیل و مشگین شهر اختصاص یافته است، افزود: تکمیل برج آبگیر سد یامچی و خط انتقال دوم از برج آبگیر تا تصفیه خانه به طول یک و نیم کیلومتر از جمله این اقدامات است.
وی ساخت و تکمیل سامانه DAF برای ارتقای کیفیت آب خام ورودی به تصفیه خانه آب اردبیل، شروع عملیات احداث مخزن ۲۰ هزار‌مترمکعبی در شام اسبی و شروع عملیات احداث تصفیه‌خانه آرسنیک زدایی را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که تحت عنوان طرح آبرسانی اردبیل در دو سال اخیر شروع و اقدامات بسیار مناسبی در آنها انجام گرفته است.
رمضانی همچنین تکمیل فاز اول خط انتقال و مخزن آب از سد احمدبیگلو به مشگین شهر را از پروژه‌های طرح جهاد آبرسانی مشگین شهر عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز هم اکنون به ۷۰ درصد رسیده است و فعالیت‌ها برای تکمیل آن نیز ادامه دارد.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه تکمیل سازه برداشت آب از خیاو چایی و احداث سازه دانه‌گیر خیاو چایی را از دیگر پروژه‌های طرح آبرسانی مشگین شهر عنوان کرد که با ۸۵ درصد پیشرفت در حال انجام هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای تامین آب شرب شهر اردبیل در دراز مدت باید فکر اساسی شود، تصریح کرد: برای تامین آب شرب مرکز استان ضرورت دارد مدول دوم تصفیه‌خانه آب شرب شهر اردبیل احداث شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
رمضانی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر در ۲ فاز در دست اجراست که فاز اول آن به طول ۶.۵ کیلومتر دارای ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی افزود: تاکنون عملیات لوله‌گذاری در این طرح به طول ۵ کیلومتر به اتمام رسیده و تا دو ماه آتی عملیات لوله‌گذاری بقیه مسیر هم اجرا می‌شود.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اینکه طبق پیش بینی، فاز اول طرح و احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی طرح آبرسانی مشگین شهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: فاز دوم طرح آبرسانی مشگین شهر به طول ۱۰ کیلومتر در دست مطالعه است و با تامین اعتبارات لازم از محل ماده ۵۶ تا ۲ سال آینده اجرا خواهد شد.