اکیپ های برق برای روشن نگه داشتن معابر شبانه روز در تلاشند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: خادمان مردم در شرکت توزیع نیروی برق استان 24 ساعته در هر شرایطی همواره جهت تامین برق پایدار و مطمئن تحت هر شرایطی در تلاش هستند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی مهندس طاهر کیامهر ضمن اشاره به تلاش‌ها و فعالیت مستمر و شبانه روزی اکیپ های عملیاتی برق این شرکت در حوزه روشنایی معابر در سطح استان، عنوان کرد: همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان ۲۴ ساعته در هر شرایطی همواره جهت تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم در تلاش هستند که یکی از این موارد خدمت رسانی در حوزه روشنایی معابر می‌باشد.
وی ادامه داد: ۵۲ نفر از همکاران شرکت توزیع نیروی برق استان در قالب اکیپ‌های عملیاتی به همراه تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز به صورت شبانه روزی وظیفه رفع خاموشی معابر مناطق شهری و روستایی را برعهده دارند که در این اکیپ‌ها ۲۶ نفر سیم‌بان و ۲۶ تکنسین حضور دارند و پس از اعلام خاموشی در هر نقطه از معابر در کمترین زمان در محل حاضر و نسبت به رفع مشکل گزارش شده اقدام می‌کنند.
کیامهر به اصلی ترین مشکل موجود در زمینه روشنایی معابر اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین معضلی که امروز صنعت برق استان در حوزه روشنایی معابر با آن مواجه است و متاسفانه این معضل برای مردم نیز کاملا محسوس بوده و سبب بروز گلایه‌هایی از سوی آن‌ها می‌شود؛ سرقت تجهیزات از شبکه‌های برق به ویژه سرقت سیم‌های مسی و تجهیزات داخل تابلوها اعم از کلید فیوز، کنتاکتور و سایر تجهیزاتی از این قبیل می‌باشد که در مواردی باعث بروز خاموشی‌هایی در این مناطق می‌شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: افزایش سرقت تجهیزات برقرسانی موجب ایجاد خاموشی های غیر مترقبه و تحمیل هزینه های سنگین به شرکت توزیع نیروی برق برای خرید تجهیزات جدید می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه کرد: البته اقدامات متعددی برای جلوگیری از این سرقت مانند تبدیل سیم های مسی به خودنگهدار انجام شده اما متاسفانه در موارد بسیاری شاهد دزدی درب های داخل پست‌ها و سایر تجهیزاتی از این قبیل هستیم.
وی ضمن قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان در خصوص هماهنگی و مشارکت در پیشگیری از سرقت تجهیزات برق، عنوان کرد: همواره جلسات مشترک شرکت توزیع با نیروهای انتظامی جهت مشارکت و هماهنگی در خصوص پیشگیری از سرقت برگزار می‌شود و با توجه به اینکه اطلاعات محل‌های سرقت شده در سیستم شرکت ثبت می‌شود
شرکت توزیع اطلاعات مربوط به این مناطق یا محل‌های با درصد احتمال سرقت بالا را در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌دهد و خوشبختانه همکاری خوبی در این زمینه شاهد هستیم اما ریشه کنی این مشکل نیاز به همراهی و مشارکت مردم نیز دارد.
کیامهر در ادامه بیان کرد: مشترکین و همشهریان هرگونه خاموشی یا قطعی برق معابر را جهت رفع هر چه سریعتر خاموشی از طریق تماس با سامانه اتفاقات برق ۱۲۱ و یا از طریق شماره گیری ۳۱۱۰۹ (سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان) به همکاران شرکت توزیع نیروی برق اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان با مراجعه به محل یا معبر نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.
وی در ادامه به سایر روش‌های اطلاع رسانی خاموشی اشاره کرد و گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۸۴۴ و سایت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بخش ارتباط با مشتریان از دیگر راه‌هایی است که مشترکین می‌توانند از طریق آن خاموشی و یا مشکلات مربوط به حوزه برق را اطلاع دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بار دیگر تاکید کرد: با توجه به ضررهای مالی گزاف سرقت تجهیزات برق به شبکه و ایجاد مشکلات متعدد برای مردم، هم استانی‌های عزیز اگر با قطعی های نامتعارف برق مواجه شدند موضوع را با پلیس ۱۱۰ یا اتفاقات شرکت برق ۱۲۱ درمیان گذاشته و مورد را جهت پیگیری اطلاع دهند.
گفتنی است شرکت‌های توزیع نیروی برق در حوزه روشنایی معابر همواره وظیفه خدمات رسانی به مناطق داخل محدوده شهری و روستایی را بر عهده داشته و سرویس و نگهداری مناطق خارج از این محدوده‌ها به ویژه محورهای بین جاده‌ای بر عهده این شرکت نمی‌باشد و ادارات کل راهداری بر این بخش رسیدگی