تعمیرات اساسی فیدرهای ورودی و کوپلینگ ایستگاه انتقال برق امیر کبیر شیراز

با توسعه شبكه های انتقال انرژی الكتریكی مخصوصاً شبكه‌های بهم پیوسته ، نیاز به ایجاد وارسال و دریافت اطلاعات بین مراكز تولید، پستهای انتقال و مراكز مصرف و مراكز كنترل غیر قابل اجتناب می گردد. با تعمیرات اساسی فیدرهای ورودی و کوپلینگ ایستگاه انتقال برق امیر کبیر شیراز این تبادل اطلاعات و علائم بین پستها و مراكز كتنرل بهتر و بیشتر میسر گردید.

با توسعه شبکه های انتقال انرژی الکتریکی مخصوصاً شبکه‌های بهم پیوسته ، نیاز به ایجاد وارسال و دریافت اطلاعات بین مراکز تولید، پستهای انتقال و مراکز مصرف و مراکز کنترل غیر قابل اجتناب می گردد. با تعمیرات اساسی فیدرهای ورودی و کوپلینگ ایستگاه انتقال برق امیر کبیر شیراز این تبادل اطلاعات و علائم بین پستها و مراکز کتنرل بهتر و بیشتر میسر گردید.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ، ایستگاه انتقال برق امیر کبیر شیراز در محل چهار راه سرباز و در محدوده منطقه ۴ شهرداری شیراز قرار دارد و یکی از مراکز و ایستگاهای مهم در تامین و انتقال برق محیط پیرامون منطقه ۴ شیراز است.
اورهال و تقویت فیدرهای ورودی ۱ ، ۲ و کوپلینگ ایستگاه ۶۶ امیرکبیر فرصت مهمی برای تامین و تثبیت انرژی در این منطقه و جلوگیری از خاموشی های ناخواسته به ویژه در ساعت های اوج مصرف تابستانی به دست داده است. این طرح با صرف هزینه ای معادل ۵۵۰ میلیون تومان انجام شد و ظرفیت ۶۰ مگا ولت آمپر پست یاد شده با تعمیرات اساسی به تثبیت رسید.
حمید حقیقت مدیر امور انتقال نیروی شرق و جنوب شرکت برق منطقه ای فارس در این زمینه اظهار داشت : طرح یاد شده به مدت یکماه اجرا گردید و زودتر از برنامه زمان بندی عملیاتی شد و به بهره برداری رسید.
مدیرامورانتقال نیروی شرق و جنوب شرکت برق منطقه ای فارس ، تعویض کلیه بازوها، انگشتی ها ، واشرهای صدفی، تیغه های نری باسبار و سرکابل ها و تعویض مقره های اتکایی کلید به همراه عایق کاری کامل را از جمله کارکردهای انجام شده در این عملیات تعمیراتی ذکر کرد.
وی ادامه داد : هدف از اجرای این پروژه اطمینان از عملکرد مطلوب و مناسب کلیدها در اوج مصرف تابستان ۱۴۰۲ و جلوگیری از حوادث احتمالی و تثبیت تامین برق و انرژی به ویژه در منطقه ۴ شهرداری شیراز است.
مدیرامورانتقال نیروی شرق و جنوب شرکت برق منطقه ای فارس یاد آور شد : تمامی لوازم استفاده شده برا ی انجام این تعمیرات ساخت صنعتگران داخلی بوده این کار برای اولین بار در استان فارس و بوشهر انجام گردیده و با توجه به ساخت داخلی قطعات یدکی ، بنابراین هیچ ارزی از کشور خارج نگردیده است همچنین این پروژه زودتر از موعد مقرر انجام شد.