در دیدار با مدیران صنعت آب و برق استان آذربایجان‌شرقی:

تاکید بر ضرورت صرفه ‌جویی و رعایت الگوی مصرف

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به تاکید بر ضرورت صرفه ‌جویی و رعایت الگوی مصرف در بخش آب و برق استان اشاره کرد. حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل‌هاشم در دیدار با مدیران صنعت آب و برق استان به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب‌ و برق گفت: مصرف بهینه آب و […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به تاکید بر ضرورت صرفه ‌جویی و رعایت الگوی مصرف در بخش آب و برق استان اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل‌هاشم در دیدار با مدیران صنعت آب و برق استان به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب‌ و برق گفت: مصرف بهینه آب و برق همواره باید مورد توجه جدی قرار گیرد و اینکه در سال گذشته قطعی برق و آب نداشتیم به معنای این نیست که بیشتر مصرف کنیم، بلکه باید درست مصرف کنیم تا دچار مشکل نشویم .

وی گسترش ساخت نیروگاه را از اولویت‌های این صنعت دانست و گفت: نیروگاه های موجود جوابگوی مصرف نیست؛ لذا نیاز است در این بخش توسعه قابل توجهی داشته باشیم .

در این جلسه هریک از مدیران استانی گزارشی در خصوص آخرین وضعیت حوزه فعالیت خود ارائه نمودند.

دکتراسماعیل‌زاده مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان با اشاره به ناترازی تولیدو مصرف گفت : انرژی برق قابل ذخیره‌سازی نیست و باید تناسبی بین تولید و مصرف باشد، وی ظرفیت تولید برق استان ۲۱۰۰ مگاوات و مصرف استان را ۲۳۸۰ مگاوات بیان نمود و گفت با استفاده از پتانسیل استانهای همجوار این کسری جبران می شود .

وی سرمایه گذاری در امر تولیدرا ضروری قلمدادو رویکرد شرکت را به استفاده از نیروگاههای تجدید پذیر به جهت جبران این ناترازی تاکید کرد و همچنین بیشترین مقدار مصرف را در حوزه خانگی مربوط به سیستم های سرمایشی دانست و از مردم شریف خواست با توجه به دمای آسایش (۲۴ درجه)مصرف خود را مدیریت نمایند .

غفارزاده مدیرعامل آب منطقه‌ای استان نیز با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴ طرح بزرگ آبی افتتاح شده، گفت: اگر چه وضعیت بارش آبی استان برابر سال قبل است اما در این زمینه از میانگین دراز مدت ۱۷ درصد عقب هستیم و تنها ۴۵ درصد مخازن سدهای استان آب دارند.