مدیرعامل نیروگاه بندرعباس عنوان کرد؛

تامین ۳۳ درصد برق استان هرمزگان توسط نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از تامین 33 درصد برق استان هرمزگان توسط این نیروگاه خبر داد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از تامین ۳۳ درصد برق استان هرمزگان توسط این نیروگاه خبر داد.

به گزارش برقآب و روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان ،”داریوش محمودی” در جمع خبرنگاران استان هرمزگان عنوان کرد: در دولت سیزدهم و با مدیریت راهبردی شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی، مدت ۲ سال است که در سطح کشور و بخصوص در استان هرمزگان، خاموشی اتفاق نیفتاده، در صورتی که در سال‌های قبل از آن، شاهد خاموشی‌های متعدد بودیم که اکنون خط قرمز وزارت نیرو است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اینکه نیروگاه بندرعباس قدیمی‌ترین صنعت هرمزگان است که از سال ۱۳۵۶ کار ساخت آن آغاز و اولین واحد آن در سال ۱۳۵۹ و آخرین واحد نیروگاه در سال ۱۳۶۴ به بهره‌برداری رسید، گفت : نیروگاه بندرعباس تقریبا بار ۳۳ درصدی تولید کل برق هرمزگان را در پیک تابستان به دوش می‌کشد و تا این لحظه در ادوار و سال‌های مختلف سرافراز بوده است

محمودی افزود: نیروگاه بندرعباس بافت بسیار مردمی و بومی از نظر تعداد پرسنل دارد که حدود ۹۵ درصد پرسنل نیروگاه بومی هستند و به عنوان سنبل صنعت استان شناخته شده که حدود ۸۰۰ نفر پرسنل مشغول بکار هستند که گاهی بواسطه کار تعمیراتی، حدود ۱۰۰ نفر دیگر اضافه شده و به حدود ۹۰۰ نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در طول یک‌سال اخیر توانستیم کارهای بزرگی را در نیروگاه انجام دهیم، ادامه داد : کل واحدهای نیروگاه شامل واحدهای یک، ۲، ۳ و ۴ در حال تعمیرات بود و همچنین واحد یک گازی و واحد ۴ بخار در دست تعمیرات اساسی قرار گرفت، که این تعمیرات از اواخر پاییز سال گذشته آغاز و اواخر خرداد امسال نیز به‌اتمام رسید و قبل از پیک بار با حداکثر توان عملی به‌مدار تولید بازگشت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: امسال رکورد تولید شکسته شد و قابلیت تولید ۱۰۵۰ مگاوات در ساعت را در این لحظه داریم و بواسطه برخی از ملاحظات فنی بیشتر از این هم می‌توانیم تولید داشته باشیم که در حال حاضر با توجه به طول عمر واحدها و قدیمی بودنشان در یک حاشیه امنیت ۱۰۵۰ مگاواتی قابلیت تولید داریم.

محمودی خاطرنشان کرد: در تعمیرات واحد یک و ۴ نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر ساعت کار تعمیراتی انجام شد، که در واحد ۴ حدود ۴۵۰ هزار ساعت کار عملیاتی و بقیه ساعات کاری نیز به واحد یک اختصاص داشت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: پره‌های توربین ال پی، به‌دلیل شکستگی در زمستان گذشته در نیروگاه تعویض شد، که این عملیات، برای اولین‌بار در کارگاه و محیط نیروگاه بندرعباس این کار محقق شد و همچنین بالانس و تنظیمات ثانویه برای نصب آنها در شرکت صورت گرفت.

وی یادآور شد : نیروگاه بندرعباس با توجه به پتانسیل علمی، فنی و تجربی که در اختیار دارد توسط کارشناسان جوان و متخصص بومی توانست در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰۰ قطعه تولید و یا بر ساخت این قطعات راهبری و نظارت داشته باشد که حدود یک‌میلیون‌دلار صرفه‌جویی ارزی در پی‌داشت..

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد قطعات نیروگاه ساخت داخل است، بیان داشت: ایران جزء ۵ کشور سازنده نیروگاه، قطعات و تجهیزات نیروگاهی است که این امر در دنیا منحصر به کشورهای اندکی است .

محمودی اضافه کرد : در حوزه منابع انسانی و سیستم‌های توسعه مدیریت، در سال قبل توانستیم ۳۴ نفر از پرسنل نیروگاه را تبدیل وضعیت کنیم که در مجموع ۱۱۶ نفر از پرسنل ایثارگر جذب نیروگاه شدند..

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اشاره کرد: در رابطه با حفظ و صیانت از محیط زیست نیروگاه در سال قبل حدود ۶۰۰ اصله درخت‌ بومی در محیط نیروگاه و شهرک مسکونی کاشته شد که تحت پایش و رشد مداوم قرار دارد و امیدواریم جایگزین خوبی برای درخت‌های قدیمی باشد.

به گفته وی، ساماندهی فضای سبز نیروگاه و شهرک که تقریبا ۲۰ درصد از فضای کل نیروگاه را در برمی‌گیرد در مقایسه با استاندارد مکان‌های صنعتی شاخص قابل ملاحظه‌ای دارد .