تأثیرات و اهداف پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در شهرستان قروه

این پروژه که در طی سه سال گذشته آغاز شد، با هدف افزایش پایداری شبکه در شرایط سخت آب و هوایی، بهبود مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات و رفع حریم مستحدثات و درنهایت استاندارد سازی شبکه توزیع برق صورت گرفته است.

به گزارش برقآب، پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در شهرستان قروه، یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی در حوزه توزیع برق در استان کردستان است. این پروژه که در طی سه سال گذشته آغاز شد، با هدف افزایش پایداری شبکه در شرایط سخت آب و هوایی، بهبود مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات و رفع حریم مستحدثات و درنهایت استاندارد سازی شبکه توزیع برق صورت گرفته است.

به گفته مدیر توزیع برق شهرستان قروه، طول شبکه فشار ضعیف هوایی در این شهرستان حدود ۵۹۵ کیلومتر می‌باشد. از این میان، ۴۸۷۱۹۵ متر، که حدود ۲۱۸۸۱۳ متر آن در مناطق شهری و ۲۶۸۳۸۲ کیلومتر نیز در مناطق روستایی قرار دارد، به کابل خودنگهدار تبدیل شده است. برای اجرای این پروژه، مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال صرف شده است.

تأمین برق پایدار برای همه مشترکین در شهرستان قروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا شهرستان قروه به عنوان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی استان کردستان تبدیل شده است. این مدیر توزیع برق با اشاره به اهداف اصلی این پروژه، تأکید کرده است که تامین برق پایدار در همه شرایط سخت سال، یکی از اولویت‌های این مدیریت برای تقویت زیرساخت‌های تولید ملی است.

پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در شهرستان قروه با توجه به پیشرفت‌ها و آماده بهره‌برداری در هفته دولت خواهد شد. این پروژه تأثیر زیادی در افزایش پایداری شبکه، بهبود زیرساخت‌های ملی و تأمین برق پایدار برای مشترکین دارد. با تکمیل این طرح، انتقال برق از شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار باعث جلوگیری از سوختن کابل‌ها در شرایط سخت آب و هوایی و افزایش کیفیت خدمات برق می‌شود.

در نهایت، استاندارد سازی شبکه توزیع برق در شهرستان قروه از جمله نتایج و اهداف این پروژه است. از طریق تغییر به کابل خودنگهدار، مشکلاتی مانند سرقت انرژی و تجهیزات، رفع حریم مستحدثات و بهبود سطح خدمات برق مورد توجه قرار خواهد گرفت. این پروژه باعث بهبود کیفیت زندگی مردم و توسعه شهرستان قروه خواهد شد.