بیش از ۶۰ درصد صرفه جویی ارزی در نیروگاه بندر عباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه خانه به همت متخصصان این نیروگاه در جهت رفع موانع تولید با صرفه جویی ارزی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، حسین سلیمی عنوان کرد: در تصفیه خانه نیروگاه بندر عباس ۳ عدد میکس بد جهت تصفیه آب […]

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه خانه به همت متخصصان این نیروگاه در جهت رفع موانع تولید با صرفه جویی ارزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، حسین سلیمی عنوان کرد: در تصفیه خانه نیروگاه بندر عباس ۳ عدد میکس بد جهت تصفیه آب ورودی از تانک های ذخیره به سمت تانک های مصرف واحد قرار دارد ،که سیستم کنترل و بهره برداری آن که بصورت رله ای و کنتاکتوری می باشد ، به دلیل شرایط بد آب و هوایی و گذشت زمان و افزایش معایب روزانه ، بهره برداری از این واحد را دچار مشکل کرده بود و همچنین محدودیت های از قبیل نداشتن کنترل والو جهت کنترل آب ورودی میکس بد ها و نداشتن مانیتورینگ سطح میکس بد ها، شرایط کنترل این سیستم کنترل را مختل کرده بود نیاز به باز طراحی و ساخت این سیستم بیشتر احساس و امور اجرایی آن در مدت دو ماه به پایان رسید.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه خانه در نیروگاه بندرعباس، عنوان کرد : این سیستم کنترل قابلیت افزونگی به جهت اضافه شدن چند صد ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال را دارد که در فاز دوم پروژه میتواند جهت کنترل ادوات دیگر امور شیمی مورد استفاده قرار گیرد.

حسین سلیمی خاطرنشان کرد:لازم به توضیح است که طراحی، برنامه نویسی کامل plc و مانیتورینگ ، و طراحی نقشه های E plan این سیستم توسط کارشناسان امور ابزار دقیق انجام گرفته است ، با طراحی و ساخت این سیستم توسط متخصصان این نیروگاه نسبت نسخه خارجی ۶۰ درصد صرفه جویی ارزی داشته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان افزود : نیروگاه حرارتی برق بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور و صنایع بزرگ استان هرمزگان دارد.