با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب طبرسی

بلوار طبرسی شمالی و بلوار پنج تن بازگشایی شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به شروع احداث تصفیه خانه فاضلاب طبرسی در دولت مردمی سیزدهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان 10 هزار میلیارد ریال بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه بزرگ بخش زیادی از مشکلات دفع فاضلاب حاشیه شهر مقدس مشهد به ویژه محدوده شمال شرق رفع خواهد شد.

به گزارش برقآب، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به شروع احداث تصفیه خانه فاضلاب طبرسی در دولت مردمی سیزدهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه بزرگ بخش زیادی از مشکلات دفع فاضلاب حاشیه شهر مقدس مشهد به ویژه محدوده شمال شرق رفع و بلوار طبرسی شمالی و بلوار پنج تن بازگشایی خواهد شد..

به گزارش روابط عمومی آبفا مشهد، مهندس حسین اسماعیلیان در این باره افزود: این پروژه علاوه بر جبران بخشی از کمبود ظرفیت تصفیه فاضلاب، در قالب مدل سرمایه گذاری تعریف شده که زمینه ساز اجرای چندین پروژه آبرسانی از جمله انتقال آب از ارتفاعات شمالی مشهد خواهد شد. وی با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب طبرسی در حد فاصل خیابان های پنج تن و آوینی و در مجاورت رودخانه کشف رود از سال قبل آغاز شده است، تصریح کرد: این تصفیه خانه با ظرفیت ۶۸ هزار مترمکعب در شبانه روز، جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان و مجاوران شهر مقدس مشهد را تحت پوشش قرار می دهد.

مهندس اسماعیلیان اضافه کرد: فرآیند تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه از نوع لجن فعال A2O بوده که جزو پیشرفته ترین روش های تصفیه در کشور و جهان به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اظهار داشت: بخش هایی از بلوار طبرسی شمالی و بلوار پنج تن که در پایین دست شبکه های جمع آوری فاضلاب موجود قرار داشته و عملا امکان اجرا و انتقال فاضلاب آنها وجود ندارد نیز، با به مدار آمدن تصفیه خانه فاضلاب طبرسی از سال ۱۴۰۴ از خدمات شبکه های جمع آوری فاضلاب بهره مند خواهند شد.