فرماندار ایلام از تاسیسات آبرسانی دیدن کرد

به منظور بررسی آخرین وضعیت طرحهای آبرسانی در شهرستان، فرماندار ایلام، به همراه مدیر امور آبفای ایلام از پروژه های در دست اجرا و تاسیسات آبرسانی امور آب و فاضلاب شهرستان از جمله طرح اضطراری انتقال آب از مرکز پیام به مخزن 6001 بازدید نمودند.

به منظور بررسی آخرین وضعیت طرحهای آبرسانی در شهرستان، فرماندار ایلام، به همراه مدیر امور آبفای ایلام از پروژه های در دست اجرا و تاسیسات آبرسانی امور آب و فاضلاب شهرستان از جمله طرح اضطراری انتقال آب از مرکز پیام به مخزن ۶۰۰۱ بازدید نمودند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، مهندس فتح اله محمدی مدیر آبفای ایلام در ابتدای این بازدید ضمن ارائه گزارش عملکرد و اقدامات آب‌رسانی در شهرستان ایلام، با بیان این‌که تأمین و توزیع آب شرب شهر ایلام با تلاش شبانه‌روزی همکاران انجام می‌شود، گفت: پروژه‌های عمرانی و آب‌رسانی شامل حفر، تجهیز و راه‌اندازی چاه‌ها، اجرای خطوط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه آب‌رسانی، هرساله مطابق برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات انجام می‌شود.

وی همچنین به خطوط و لوله‌های فرسوده آب‌رسانی در شبکه توزیع آب شهر ایلام  اشاره کرد و افزود: اجرای طرح نوسازی و پهنه‌بندی خطوط آب‌رسانی در شهر ایلام با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از تلفات آب بسیار ضروری است که نیازمند اعتبارت کلانی است و مساعدت مسئولین را جهت تأمین اعتبارات مالی می‌طلبد.

مهندس محمدی در ادامه با اشاره به طرح اضطراری انتقال آب از مرکز پیام به مخزن ۶۰۰۱  گفت: به منظور رعایت موارد پدافند غیرعامل و همچنین تامین آب پایدار مناطق جمهوری، بانبرز و خیابان های تلاش، این شرکت اقدام به احداث ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه در مرکز پیام نموده که با اجرای خط انتقالی بطول  ۵ کیلومتر با  لوله فولادی سایز ۵۰۰  آب  به مخزن ۶۰۰۱ انتقال می یابد و با انجام این کار ۳ کیلومتر خط انتقال قدیمی که در سنوات گذشته ساخت و سازهای فراوانی در مسیر انجام گرفته و بسیار پر خط بود حذف می گردد.

فرماندار ایلام نیز در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های شرکت آبفا در ارائه خدمات و انجام پروژه های آبرسانی، بر اهمیت نگهداری و حفاظت از تاسیسات آبرسانی تاکید نمود.

دکتر نادری در قسمتی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اهمیت مصرف بهینه آب توسط شهروندان افزود: با توجه به فصل گرما و افزایش مصرف آب، لازم است برای استفاده بهینه و بهره‌وری حداکثری از این موهبت الهی، ضمن ارائه الگوی مناسب مصرف ،برنامه ریزی لازم در این خصوص در دستور کار قرار گیرد.