افزایش توان تولید برق با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: برای پیک تابستان امسال با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توان عملی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از طریق ارتقای توان و رفع محدودیت واحدهای موجود بیش از ۷۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

به گزارش برقآب، معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: برای پیک تابستان امسال با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان توان عملی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از طریق ارتقای توان و رفع محدودیت واحدهای موجود بیش از ۷۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

افزایش ۷۰۰ مگاواتی توان تولید برق کشور با کمک دانش‌‌بنیان‌ها:

امسال، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، توان عملی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی توسط شرکت برق حرارتی بیش از ۷۰۰ مگاوات افزایش یافته است. این ارتقا توان و رفع محدودیت واحدهای موجود، به منظور تامین برق مورد نیاز در پیک تابستان به وجود آمده است. با افزایش شدید دمای هوا در این تابستان، نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۹۸.۷ درصدی توانسته‌اند برق مورد نیاز مشترکان را به صورت پایدار تامین کنند.

آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در تولید برق:

با افزایش قابل توجه مصرف انرژی نسبت به سال گذشته و عبور از مرز ۷۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات مصرف برق، نیروگاه‌ها با مشارکت مشتریان و کنترل مصرف، برخوردار از آمادگی بالایی در تولید برق بوده‌اند. امیدواریم با کاهش دمای هوا در هفته‌های آینده، شاهد شرایط عادی‌تری نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

تعمیرات پیک تابستان:

برای تامین برق پایدار در پیک تابستان، ۶۷۰ پروژه تعمیراتی در نیروگاه‌های بزرگ کشور انجام شده است. با این وجود، دمای داخل نیروگاه‌ها حدود ۲۰ تا ۳۰ درجه بالاتر از دمای هوای محل احداث آن‌ها است. همچنین، در این تابستان گرما بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌ایم. با این حال، همکاران صنعت نیروگاهی در تلاش‌اند تا در شرایط دمایی بی‌سابقه، بدون خلل در تامین برق مورد نیاز مردم عمل کنند.